مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: مقابله با جهل، خوش اخلاقی و زیر چتر ولایت بودن سه هدف و پیام اساسی بعثت رسول خداست.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۲۵
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

در آستانه مبعث حضرت رسول اکرم (ص) حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «بُعِثْتُ بِمَكارِمِ الأخلاقِ و مَحاسِنِها» من برای احیای مکارم و نیکی های اخلاقی مبعوث شدم، اظهار کرد: اهمیت نعمت بعثت پیغمبر اکرم (ص) از همه نعمت هایی که خدای متعال در این عالم آفریده ارزشمندتر است. اگر نعمت های مادی کمبود داشته باشد و یا خدای نکرده بلاها، گرفتاری ها و امراض شیوع پیدا کند، حداکثر زندگی دنیای انسان را به خطر می اندازد؛ اما اگر بعثت پیغمبر اکرم (ص) نبود انسان ها گرفتار بدبختی ابدی و یا گرفتار خرافات و غرق در ظلمت ها و راهی به سوی نور نمی یافتیم.

او افزود: به برکت نعمت بعثت آنان که ایمان آوردند، مستقیماً از نور رحمت پیامبر اکرم (ص) بهره بردند؛ ولی دیگران هم از این نعمت محروم نماندند. مسلمانانی به سراسر جهان هجرت کرده و با هدایت مردمان دیگر آنها را از کارهای زشت بازداشتند.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه بخش عظیمی از تمدن امروزی عالم مرهون زحمات مسلمان هایی است که از تعالیم پیغمبر اکرم (ص) الهام گرفته بودند، گفت: درشبه قاره هند آنچه از آثار و تمدن، فرهنگ، علم و صنعت و اخلاق و معنویات دیده می شود به برکت مسلمان ها و به برکت نفوذ اسلام در این سرزمین است. متأسفانه مسلمان ها قدر نعمت الهی اسلام را نشناختند و شکر این نعمت را به جا نیاوردند تا آنجا که تدریجاً از قدرت شوکتشان کاسته شد.

فرزین تصریح کرد: مبعث پیغمبر ما سه پیام اساسی دارد. پیغمبر در مقابل جهل مبعوث شدند. پس پیام اول این است که پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است تا جایی که می توانیم بپرسیم تا بدانیم هرچه بیشتر بدانیم سهم ما بیشتر و خسارت ما کمتر است. پیام دوم مبعث این است که زیر چتر ولایت خدا باشید و توقع داشته باشید از عنایت خدا بهره مند شوید. زیر چتر ولایت خدا نباشید توقع حمایت هم نداشته باشید. «وَ لَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت» (نحل/36) زیر چتر ولایت خدا باشید. 

او در ادامه اضافه کرد: یعنی کارهایمان را از خدا اجازه بگیریم. از پیغمبر خدا اجازه بگیریم از امامان اجازه بگیریم از مرجع تقلید اجازه داشته باشیم. هرکاری می کنیم اگر اجازه داشته باشیم زیر چتر ولایت خدا هستیم. خدا هم حمایت می کند. اگر اجازه داریم خیلی از کارها را انجام می دهیم از حمایت خدا توقعی نداشته باشیم.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه بیان داشت: پیام سوم اخلاق و خوش خلقی است. از نظر من خوش اخلاقی بر چهار قسم است، بعضی گمان می کنند خوش اخلاقی فقط برخورد قشنگ است. نه! خوش اخلاقی چهار خوش دارد، خوشرویی اگر کسی با ما تلخ رو و ترش رو بود، ما با او خوش رو باشیم. «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ» (مؤمنون/96)

فرزین ادامه داد: دوم فکرمان راجع به دیگران خوش ظن باشد. حسن ظن داشته و خوش گمان باشیم. سوم خوش زبان باشیم زبان ما غیبت نکند. فحش ندهد. تهمت نزند، دروغ نگوید، افتراء نزند و آبروی کسی را نبرد و چهارم اینکه خوش قلب و نسبت به دیگران مهربان و دلسوز باشیم.

او با بیان اینکه هر جای عالم گرفتاری بود چه مسلمان، چه غیر مسلمان دلمان برایش بسوزد، اگر هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم برای رفع گرفتاری اش دعا کنیم این سه پیام بعثت است، گفت: امیدوارم که خدای متعال به برکت این مبعث شریف که روز تجلى اعظم الهی است همه ما را به آنچه مرضی خودش هست هدایت فرماید و در انجامش موفق بدارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها