خبرهای داغ:
معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان خبر داد
همدان-معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «قهاری سعید» با حضور سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، ۲ اسفند ماه در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۴۴
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

علی اکبر کریم‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: مراسم بزرگداشت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج سعید قهاری سعید و شهدای مربی مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم روز سه‌شنبه ۲ اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مسئولین، همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.

معاون روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: سخنران مراسم سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه مداح این مراسم حاج داود شکاری از تهران است، گفت: همچنین برنامه‌ای نیز با حضور هنرمند انقلابی کشور محسن رجبی اجرا می‎‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شهید «سعید قهاری سعید» در سال ۱۳۳۱ در روستای چنار علیاء از توابع شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود دوران ابتدایی را در روستا و بعد برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان همدان شدند و در مدرسه عطار نیشابوری مشغول به تحصیل شدند.

ایشان از محضر علمای آن زمان بویژه آیت الله ملاعلی همدانی کسب فیض نمودند و در مسجد محل در زمینه‌های قرآنی فعال بودند.

در سال ۱۳۵۱ به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند. در سال ۵۳ و ۵۴ مبارزات انقلابی خود را شروع می‌کنند و چندین بار توسط عوامل رژیم دستگیر و شکنجه روحی و جسمی شدند.

در سال ۵۶ جهت مبارزه با رژیم خودروی وانت باری خود را که تنها منبع تأمین معاش خانواده اش بود را می‌فروشد و اقدام به خرید یک قبضه اسلحه ژ ۳ می‌کند و تا سال ۷۴ این اسلحه را داشتند و بعد از فرمان منوط بر تحویل سلاح‌ها اسحله خود را تحویل می‌دهد.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از پاسداران و شهید همدانی مقدمات تشکیل سپاه همدان را فراهم می‌آورند و در سال ۵۸ در پاوه در کنار شهید چمران و خانم دباغ و شهید زنده یاد متوسلیان تا آزاد سازی شهر پاوه حضور داشتند.

ایشان در سال ۵۸ پس از صدور فرمان مبنی بر تشکیل بسیج توانست در طول ۶ ماه ۱۵ هزار نفر برادر و ۵ هزار نفر خواهر را جذب بسیج نماید.

وی در طول زندگی خود ۱۶ بار اسباب کشی داشته اند؛ در سال ۵۹ به فرماندهی سپاه نهاوند که خودشان هم موسس سپاه نهاوند بودند منسوب می‌شوند و در طول خدمت خود ۱۵ مسئولیت در رده‌های مختلف داشته اند آخرین پست شهید والا مقام فرماندهی لشگر ۳ نیرو مخصوص حمزه سید الشهدا ارومیه بود.

ایشان در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در ارتفاعات جهنم دره در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به همراه ۱۴ تن از پاسداران و ارتشیان و سردار درستی فرمانده تیپ دو از لشکر مخصوص به درجه رفیع شهادت نایل گردید. «روحش شاد و یادش گرامی باد»

انتهای پیام/

ارسال نظرات