فعالیت ۸۰۰ واحد غذایی در استان یزد/ آزمایشگاه سموم دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شود

حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از نظارت و رصد ۸۰۰ واحد غذايی فعال در استان يزد توسط بازرسان این معاونت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۳۴
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، بهروز حیدری امروز در اجلاس کشوری معاونان غذا و دارو به میزبانی یزد گفت: با اضافه شدن ۷۲ داروخانه به داروخانه‌های استان در یک سال اخیر، ۲۷۲ داروخانه در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با توجه به اینکه بیش از ۴۳ درصد بیماران استان غیربومی هستند، در برخی دارو‌ها به خصوص دارو‌های خاص دچار مشکل شده‌ایم و خواستار افزایش سهمیه دارو مطابق با میزان خدمات ارائه شده در استان‌های بیمارپذیر هستیم.

وی گفت: ۲۲ شرکت پخش دارو، سه کارخانه داروسازی و ۲۶ واحد تولیدکننده تجهیزات پزشکی در استان یزد فعالیت رسمی دارند.

حیدری با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ واحد غذایی در استان یزد یادآور شد: فعالیت این واحد‌ها توسط همکاران نظارت بر مواد غذایی بازرسی و رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد از استان‌های اصلی صادر کننده محصولات گلخانه‌ای به روسیه است، ادامه داد: ۴ هزار گلخانه در استان یزد فعالیت دارد؛ و بر این اساس خواستار مساعدت در حوزه تجهیز آزمایشگاه سموم دانشگاه علوم‌پزشکی هستیم.

گفتنی است، اجلاس سه روزه معاونان غذا و داروی کشور در یزد با حضور ۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران از ۲۶ بهمن ماه در یزد آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد. این اجلاس که با برگزاری دوره‌های آموزشی همراه بود، مشکلات دارویی و مسائل مرتبط با آن بررسی شد.

ارسال نظرات