خبرهای داغ:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "عید سعید مبعث "

مبعث، خجسته روزی است که فصلی تازه را بر روی جهانیان گشود تا در روزگاری که جهل، ناامنی و تعصب‌های کورکورانه فراگیر شده بود، طرحی نو دراندازد و مکارم اخلاق، نوعدوستی، شرافت و دانایی را زینت بخش حیات انسان‌ها سازد.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۶۳
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "عید سعید مبعث " پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

به نام خداوند لوح و قلم

"امروز اصلی‌ترین نیاز جامعه اسلامی، عمل به پیام بعثت و ملاک قرار گرفتن عقل و خرد، حاکم شدن فضیلت‌های اخلاقی و مبنا قرار گرفتن انضباط قانونی در جامعه است که در این زمینه وظیفه نخبگان و بزرگان بسیار با اهمیت است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

" وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ / ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید". (آیه ۳۶ سوره نحل) و باستناد این آیه کریمه، بیست و هفتم رجب، روزی است که خدای رحمان، چتر رحمت لایزالش را بر گستره کائنات گشود و با برانگیختن والاترین اسوه اخلاق و سراجی منیر، فلاح و رستگاری را بر بشریت ارزانی داشت.

مبعث، خجسته روزی است که فصلی تازه را بر روی جهانیان گشود تا در روزگاری که جهل، ناامنی و تعصب‌های کورکورانه فراگیر شده بود، طرحی نو دراندازد و مکارم اخلاق، نوعدوستی، شرافت و دانایی را زینت بخش حیات انسان‌ها سازد.

عید سعید مبعث، فرصت مغتنمی است برای سنجش عملکرد خودمان تا بدانیم با گذشت هزار و چهارصد و اندی سال از بعثت برترین سفیر الهی، از خوان وسیع رحمت کردگار چه بهره‌ای گرفته ایم؟ گفتار و کردارمان در میزان اخلاق محمدی، چه وزنی دارد؟ و در مسیر ضلالت تا هدایت در کدامین منزل ماوا گزیده ایم؟ و امید که در این ارزیابی سرافکنده نباشیم و همه مسلمانان دنیا با بهره گیری از درس‌های این عید فرخنده، همدلی و همبستگی خود را در راستای رشد و تعالی بیشتر روز به روز تقویت نمایند.

اینجانب ضمن عرض تبریک عید رسالت گل سرسبد بوستان هستی بر حضرت یوسف زهرا (ارواحنا فداه)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) و همه مسلمانان جهان، به ویژه مردم متدین خراسان جنوبی، توفیق و سرافرازی همگان را از خداوند رحمان مسئلت دارم.

امید که به زودی، چشم جهان و جهانیان به نور ظهور منجی آخرالزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روشن گردد و فریاد " قُولوا: لا إلهَ إلاّ اللّه ُ تُفلِحوا " یک بار دیگر دنیا را به وجد آورد، ان شاء الله.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها