خبرهای داغ:
رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان

شرایط مطلوبی برای پرورش ماهیان زینتی در شهرهای شمالی خوزستان وجود دارد

رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان گفت: شهرهای شمالی خوزستان نظیر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک و شوشتر به لحاظ کیفیت مطلوب و شوری مناسب ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه این صنعت دارند.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۲۲
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

بهرام گندمی روز جمعه در دوره تخصصی ۲ روزه پرورش ماهیان زینتی در شیلات خوزستان افزود: افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر اساس کار سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی است.

وی گفت: پرورش ماهیان زینتی علاوه بر اشتغال‌زایی در حفظ تنوع‌ زیستی و افزایش جاذبه‌های گردشگری و توریستی نقش قابل توجهی دارد.

رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان هدف از برگزاری این دوره آموزش تخصصی را آشنایی و افزایش دانش فنی متقاضیان پرورش ماهیان زینتی به منظور ایجاد اشتغال‌های کوچک و خانگی از طریق تسهیل در اخذ مجوزهای قانونی و دریافت تسهیلات کم بهره بانکی و کمک به معیشت خانوارها بیان کرد.

وی افزود: پرورش ماهیان زینتی یکی از پر سودترین بخش‌های آبزی‌پروری است که علاوه بر اشتغال‌زایی در حفظ تنوع‌ زیستی و افزایش جاذبه‌های گردشگری و توریستی موثر است.

گندمی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰۷ نفر در استان در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مشغول هستند، افزود: انواع گونه‌های ماهیان زینتی در خوزستان شامل آنجل، مولی، گوپی، دم شمشیری و گلدفیش در ۲۸ مرکز اغلب توسط بخش خصوصی و در محیط‌ های شهری پرورش داده می‌شوند.

وی افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر اساس کار سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی دانست و یادآور شد: تلاش مجموعه اداره کل شیلات خوزستان همواره بر رشد و توسعه زیر بخش های مختلف شیلات استوار بوده است.

رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان گفت: آموزش و آشنایی علاقه‌مندان به اصول فنی پرورش ماهیان زینتی در استان به ویژه مناطق کم برخوردار در خانه و یا کارگاه دنبال می‌شود تا با اشتغالزایی و بهره‌گیری از ظرفیت آبزی پروری شهرها کمکی به رونق اقتصاد منطقه، رفع بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان باشد.

به گزارش بسیج مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی، ارایه اصول دانش، تجربه و سرمایه لازم‌، شناسایی بازار، تقسیم بندی گونه‌های ماهیان زینتی از نظر تولید مثل، روش‌های تکثیر ماهیان زنده زا، گوپی، فایتر و کریدوراس و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت در این زمینه بود.

هفته گذشته مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با هیات همراه در سفر سه روزه به خوزستان در نشست هم اندیشی، بررسی راهکارهای رشد و توسعه صنعت ماهیان زینتی در خوزستان ضمن بررسی وضعیت ظرفیت‌های شهرهای شمالی و ساحلی استان و بهره وری بهینه از این قابلیت‌ها، موانع و مشکلات تولید کنندگان را شناسایی و پیشنهادهای اجرایی برای راه اندازی طرح های تولیدی پرورش ماهیان زینتی در خوزستان ارایه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها