استعدادیابی هدف مهم پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور ۱۴۰۱

خانواده در فرهنگ اقوام و ملل نهادی لازم برای ایجاد و پایداری جامعه است.در گذر زمان تغییرات بسیاری در ترکیب خانه و خانواده، شیوه معیشت، ساختار و نقش افراد در تشکیل خانواده به وجود آمده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۵۷۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ دبیر پنجمین جشنواره عکس نور نیز با بیان اینکه خانواده در فرهنگ اقوام و ملل نهادی لازم برای ایجاد و پایداری جامعه است، گفت: در گذر زمان تغییرات بسیاری در ترکیب خانه و خانواده، شیوه معیشت، ساختار و نقش افراد در تشکیل خانواده به وجود آمده است.
 
کمال‌الدین شاهرخ ادامه داد: این جشنواره بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، ارتقای ارتباط میان عکاسان سراسر کشور، تلاش برای دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی در بین جوانان و نوجوانان، حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد، تولید و نشر آثار فاخر و تصاویر ارزشمند هنر عکاسی است.
 
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت گفتمان اجتماعی با هدف تبیین شاخص‌های خانواده چندفرزندی و خانواده با شکوه ایرانی دانست و گفت: نهادینه کردن الگوی خانواده‌های پرجمعیت به عنوان نماد خانواده شاد ایرانی، احیای هویت خانواده‌های چند فرزندی و نشر آن در جامعه و جریان سازی برای تبیین جایگاه پدر و مادر در خانواده باشکوه، انتشار کتاب عکس به عنوان سند ملی معرفی خانواده باشکوه ایرانی و ایجاد بانک اطلاعات تصویری از خانواده‌های باشکوه ایرانی از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.
 
شاهرخ اظهار کرد: این دوره از جشنواره در سه بخش ویژه، آزاد و پویش مردمی با بیش از ۴۰۰۰ اثر از ۸۰۰ عکاس برگزار شد و در نهایت ۳۰۰ عکس در قالب ۲۴ مجموعه از ۲۴ عکاس و ۵۴ تک عکس از ۴۳ عکاس در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.
 
جشنواره عکس نور، به همت سازمان بسیج هنرمندان و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری، از روز 24 بهمن در شیراز آغاز به کار کرد و طی آن کارگاه‌ها و ورک شاپ‌های متعدد عکاسی و یک تور یک روزه عکاسی، برگزار شد.
 
گفتنی اینکه نمایشگاه عکس آثار برگزیده پنجمین جشنواره عکس نور، در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس در شیراز، برپا است.
 
ارسال نظرات