خبرهای داغ:
معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در راستای پیام امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در حوزه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌ها اقشار مختلف، این رزمایش ملی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۵۶
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

استفاده از ظرفیت اقشار بسیج در رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری/ طراحی، نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار

به گزارش خبرگزاری بسیج، رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور و فرمانده سپاه فجر فارس همزمان با سراسر کشور از شیراز آغاز شد.

استفاده از ظرفیت اقشار بسیج در رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری/ طراحی، نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار

سردار پازدار، معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط مستقیم با محل آغاز این رزمایش گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در راستای پیام امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در حوزه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌ها اقشار مختلف، این رزمایش ملی را به مناسبت هفته مهندس و پاسدار و همزمان با ایام مبارک شعبانیه از امروز تا ۶اسفندماه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برپایی میز خدمت در دفاتر نظام مهندسی، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با مدیریت شهری، طراحی و نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، تعمیر و مرمت منازل محرومین، و برگزاری همایش بزرگ روز مهندس، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در کشور برای این رزمایش است.

سردار پازدار با اعلام رمز یاحسین(ع) آغاز رزمایش را خبر داد و در پایان، گروه‌های جهادی همراه با ماشین‌آلات راهسازی و شهرسازی به صورت نمادین به مناطق محروم هدف این رزمایش اعزام شدند.

هدف از برگزاری این رزمایش، نهادینه شدن خدمت به محرومین است

قنادزاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور هم با اشاره به این رزمایش با هدف نهادینه شدن خدمت به محرومین و با رمز یاحسین و‌شعار محوری تلاش و عدالت‌خواهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۱۰ گروه جهادی با میانگین ۱۰ ساعت خدمت هر مهندس انجام فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با توجه به محرومیت در روستاها، اعتلای عمران روستا در یک هزار نقطه روستایی خدمات این رزمایش ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور تأکید کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مرمت و نوسازی منازل محرومین، افتتاح مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

قنادزاده اظهار داشت: تقدیر از مهندسین برتر استان و شهدای مهندس، و برگزاری همایش ملی نشان سقا، از جمله برنامه‌های دیگری است که در ایام رزمایش اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین خدمات امیرالمؤمنین(ع) در ایام خانه‌نشینی ایشان، حفر چاه‌های آب و وقف برای محرومین است، مبدع همایش ملی نشان سقا را استان فارس دانست و گفت: این همایش به صورت ملی و هرساله اجرا خواهد شد.

از ظرفیت اقشار بسیج در این رزمایش ملی استفاده می‌شود/ طراحی، نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار

نذر مهارت، از جمله خلاقیت‌های سازمان بسیج مهندسین فارس است

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در آئین افتتاحیه این رزمایش ضمن تبریک ایام رجب و شعبان، اظهار داشت: استان فارس، با ۴۴ناحیه مقاومت، از استانهای پهناور کشور است و سپاه این استان هم ظرفیت‌های متنوع و متعددی از نیروهای نظامی را در خود جای داده است.

وی با یادآوری اینکه فارس بیش از ۴۰هزار نفر مهندس دارد، ادامه داد: نذر مهارت، از جمله خلاقیت‌های سازمان بسیج مهندسین فارس است که با همکاری سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، انجمن انبوه سازان و دیگر ارگانهای مرتبط اجرایی کرده است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطر نشان کرد: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در کنار فعالیت‌هایی جهت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی ، نذر رهایی و نذر خون، در این هفته، اولین مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی را به بهره‌برداری می‌رساند.

استفاده از ظرفیت اقشار بسیج در رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری/ طراحی، نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار

ب-۲۶۲۳

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها