خبرهای داغ:
عاملی گفت: محور مقاومت نیاز به رسانه، جشنواره و اتفاقات بین‌المللی دارد به خصوص در کشور ایران که پرچمدار مقاومت است.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۸۶
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

«صادق عاملی» از هنرمندان و مهمانان خارجی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، از حضورش در این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری گفت و در بندر ماهشهر، محل برگزاری مراسم پایانی جشنواره رسام، پاسخگوی سوالات ما در حوزه های مختلف بود.

ماحصل گفت‌وگوی اختصاصی ما با این فعال فرهنگی از کشور لبنان؛

عاملی هستم 49 ساله از جنوب لبنان. تا مقظع دیپلم در لبنان درس خواندم و سپس طی فرآیندی با «نادر طالب زاده» تهیه کننده، کارگردان، مستندساز و مجری تلویزیون ایران آشنا شدم و همین باعث شد که به ایران سفر کنم و در دوره‌های آموزشی وی شرکت کنم.

واقعیت امر، درست در زمان پایان تحصیلاتم، به شدت درگیر جنگ‌های مذهبی بودیم و آنجا احساس کردم که باید وارد جبهه دیگری بشوم و همزمان که به نیروهای انقلابی لبنان پیوستم قصد کردم که در حوزه فرهنگ و هنر هم فعالیت کنم چرا که احساس کردم حزب الله به این حوزه نیاز دارد.

در تهران و آموزشگاه مرحوم طالب زاده تا توانستم سعی کردم که علوم و فنون تصویربرداری، مستندسازی، عکاسی و تدوین را بیاموزم تا بلکه سربازی برای عرصه فرهنگ و هنر محور مقاومت و مردم عزیز کشورم باشم.

صاحب یک اثر فیلم کوتاه به نام «یستشبرون» هستم که به جشنواره امسال نرسید ولی قرار است در مراسم پایانی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» پخش شود. موضوع این اثر، روایتی از یک رزمنده لبنانی است که از منزل خارج می شود و زندگی اش با شهادت به پایان می رسد.

به نظر من اجرای این جشنواره‌ها برای تقویت رسانه تصویری محور مقاومت خیلی ضروری و مفید است و مهمتر از آن وحدت جامعه هنری و آشنایی فیلمسازان کشورهای مختلف در این حوزه است. همین حضور من در این جشنواره باعث شد که با چند فیلمساز جوان آشنا شوم و تصمیم گرفتیم که چند کار مشترک انجام دهیم.

یکی از حسنات چنین رویدادهایی ایجاد رغبت و انگیزه برای هنرمندانی است که امپراطوری رسانه ای غرب، اجازه عرض اندام به آثار آن‌ها را نمی‌دهد و همین حضور من در این جشنواره به عنوان مهمان باعث شد که اراده من دوچندان شود تا اثری را تولید کنم تا بتوانم به جشنواره بعدی برسانم.

محور مقاومت نیاز به رسانه، جشنواره و اتفاقات بین المللی دارد به خصوص در کشور ایران که پرچمدار مقاومت است. بدون ایران، محور مقاومت معنایی ندارد و اگر اقتدار و اراده ایران طی چند سال اخیر نبود شک نکنید که این پرچم به زمین افتاده بود.

دوست دارم در مورد حاج قاسم هم حرف بزنم. حاج قاسم ی که به تنهایی یک ملت بود. یک ملت بزرگ اسلامی بود. یک شخصیت متین و یک رهبر مقتدر که مردم لبنان او را مثل یک پدر و برادر دوست دارند.

من بارها تصویربرداری بین هموطنانم فرستادم و از همه اقشار هم مصاحبه گرفتیم و متوجه شدیم که مردم لبنان همه حاج قاسم را دوست دارند و حتی بعد از شهادت، ارادت شان به این شخصیت بزرگ بیشتر شده است.

اگر عمری باشد حتما به تولید محتوا و ساخت آثاری در خصوص حاج قاسم خواهم پرداخت و ارادت مردم لبنان به این مرد بزرگ را به تصویر می کشم تا همه دنیا بیش از پیش متوجه جایگاه این مرد حماسه ساز محور مقاومت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها