مدیرکل بیمه سلامت استان؛

۱۸۰ پرونده بیماران خاص در ایلام تشکیل شده

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: تاکنون ۱۸۰ پرونده بیماران خاص در سطح استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۲۰
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: تاکنون ۱۸۰ پرونده بیماران خاص در سطح استان تشکیل شده که برای این بیماران مبلغ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کمیته بررسی و در مرحله سند پرداخت قرار دارد و برای ۸۱ پرونده مبلغ ۷۴۱ میلیون تومان به حساب بیماران واریز شده است.

وی افزود: با توجه به بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور تشکیل شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن آن است.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام ادامه داد: افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج در صورت داشتن بیمه پایه اعم از تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، نیرو‌های مسلح و… می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

رحیمی خاطرنشان کرد: این صندوق به منظور پوشش بیمه‌ای دارو‌ها و کالا‌های مرتبط با سلامت بیماران مشمول وبهبود محافظت مالی از آنان پایه گذاری شده است.

وی به لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت:بیماری‌های تالاسمی، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، هموفیلی، ام اس، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، بیماران دیالیزی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران (پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورث)، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی از جمله بیماری‌های های تحت پوشش این صندوق است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار