مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: ماهیانه ۱۸۱ هزار نفر بیمه‌شده تحت پوشش بیمه سلامت به مراکز درمانی ایلام مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۵۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحیمی مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هم اکنون ۳۳۸ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

وی افزود: هم اکنون همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند اگر جز ۵ دهک اول باشند به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: ۷۶ درصد جمعیت بیمه شده این اداره‌ کل به صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و هیچ هزینه‌ای بابت دریافت بیمه‌نامه از آن‌ها اخذ نشده است و برای برخی بیمه‌شدگان دیگر که جزو دهک‌های ۶ به بالا می‌باشند تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمه سلامت از نظر کمیت کامل شده و همه افراد را تحت پوشش دارد، از بعد کیفی نیز باید فعالیت‌های خود را گسترش و ارتقاء دهیم.

 

وی درباره مراکز طرف قرارداد این بیمه نیز یادآور شد: هم‌اکنون ۴۶۰ موسسه درمانی در سطح استان و ۲۴ دفتر پیشخوان که عمدتاً در مناطق محروم مستقرند، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

 

وی اظهار داشت: ماهیانه ۱۸۱ هزار مراجعه بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت به مراکز درمانی داریم، که این عدد معادل روزانه ۶ هزار مراجعه و هر ساعت ۲۵۰ بار مراجعه کننده است.      

 

رحیمی در پایان درباره پوشش داروهای بیمه سلامت نیز تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت است که قشر روستاییان و عشایر از اقلام داروهای مورد تعهد برابر ضوابط بهره‌مند می‌شوند.

 

 

ارسال نظرات