خبرهای داغ:
مدیراردوگاه کرامت اصفهان، به بسیج گفت:

بازگشت به زندگی ۱۸۰۰ نفر در کمپ کرامت/ لزوم فرهنگ سازی در پذیرش دوباره معتادان به اشتغال و جامعه

«علی رجبی» که درعرصه اجتماعی و ترک اعتیاد در استان اصفهان فعال است از لزوم فرهنگ سازی در پذیرش دوباره معتادان به اشتغال و جامعه سخن گفت.
کد خبر: ۹۴۹۴۱۴۶
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

ترک اعتیاد 1800 نفر در کمپ کرامت // لزوم فرهنگ سازی در پذیرش دوباره معتادان به اشتغال و جامعه
«علی رجبی» که درعرصه اجتماعی استان اصفهان فعال است و موفق شده صدها نفر گرفتار اعتیاد را به زندگی دوباره بازگرداند، در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج، عنوان کرد: در طول نزدیک به سه سال فعالیت اردوگاه کرامت که در مبارکه اصفهان هستیم، موفق شدیم  بیش از 1800 نفر را با برگزاری کلاس های آموزشی و پزشکی، از دام اعتیاد نجات دهیم.

این مدیراردوگاه کمپ ترک اعتیاد در مبارکه اصفهان، تصریح کرد: کمپ ما یا بهتر بگویم اردوگاه ما، با همکاری دیگر سازمان های فرهنگی و اجتماعی موفق به جذب چند طلبه و روحانی و حتی پزشک و روانشناس شده است که این عزیزان با برگزاری کلاس ها  و آموزش های متنوع کمک موثری در پیشبرد راهبردهای ما دارند تا آنجا که موفق شدیم این عزیزان را در کارگاه هایی که داریم مشغول به کار کنیم.

وی با پیشنهاد اینکه نیاز اولیه معتادان ترک داده شده از دام اعتیاد، اشتغال و صیانت است، یادآور شد: اگر چه ما تلاش به ترک اعتیاد این معتادان به مواد مخدر می کنیم اما چه خوب است که با یک فرهنگ سازی مسیرجذب این عزیزان در جامعه و اشتغال آنها را هم مهیا سازیم.

مدیر اردوگاه کمپ ترک اعتیاد کرامت در مبارکه اصفهان، افزود: متاسفانه برخی از این عزیزانی که ترک اعتیاد شدند به دلیل برخی بی مهری ها و پس از مدتی دوباره به کمپ باز می گردند اگرچه این آمار در کمپ ما پایین است اما داشتن سوءپیشینه و عدم پذیرش از سوی برخی افراد جامعه و یا صاحبان مشاغل، موجب بازگشت آنها به دامن اعتیاد می شود.

وی تاکید کرد: توجیه خانواده ها و صاحبان مشاغل و فرهنگ سازی در پذیرش معتادان پاک شده می تواند، دشواری و سختی کار ما را هموار ساخته و موجب انگیزه بیشتر برای پویایی و گسترش این امور شود.

ت-5379
انتهایپیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار