خبرهای داغ:
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

همکاری ۲۴ هزار روحانی با آموزش و پرورش در قالب طرح امین در کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح امین رشد قابل توجهی پیدا کرده اگرچه در دوران کرونا این طرح رو به افول بود، اما در حال حاضر در قالب این طرح ۲۴ هزار روحانی با آموزش و پرورش همکاری دارند.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۹۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد روزرسه شنبه در حاشیه اجلاس مشترک روسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان در اهواز بیان کرد: بیش از ۱۶ سال است که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شده و به بلوغ رسیده و در این راستا دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌های متعددی نوشته شده است.

وی گفت: ۴۰ برنامه در این زمینه نوشته شده و به کل استان‌ها ابلاغ و به مناطق ارسال شده است که می‌تواند موضوع کمیته‌های همکاری باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ودبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: اعضای ستاد همکاری ها، دستورالعمل‌های کمیته‌های همکاری را دریافت و به ائمه جمعه‌ ابلاغ کنند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه شان امام جمعه در آموزش و پرورش دیده شده است، گفت: نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه در شهرستان‌ها و روسای مناطق و نایب رئیس، دبیر جلسات و معاونان پرورشی، رئیس سازمان تبلیغات و رئیس اوقاف و مسئول اتحادیه و روسای حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در استان اعضای این کمیته‌ها هستند که می‌توانند خیلی موثر باشند.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آمده است که باید از ظرفیت همه مجموعه‌ها برای آموزش و پرورش استفاده شود؛ آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره آن نیست و این مسئله توسط ستاد ائمه جمعه احساس ودرک شد از این رو همه ما باید پیگیر این موضوع باشیم.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه فرزندان ما در آموزش و پرورش آماج حمله‌های متعدد دشمن هستند، ادامه داد: بحث شبکه سازی باید جدی گرفته شود ضمن اینکه افرادی از اعضای آموزش و پرورش به کار گرفته و مسئولیت داده شوند که دانش آموزان را از خطرات فضای مجاز آشنا و مصون کنند.

وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در خوزستان کارگروه‌هایی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی فعال کردند و افراد متعددی را از دستگاه‌های مختلف استان مسئول این کارگروه‌ها قرار دادند که جای خرسندی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: اگر شبکه سازی مثبت اتفاق بیفتد به کار در سطح جامعه و مدارس قدرت می‌دهد.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: از ظرفیت دانش آموزان برای ساخت شبکه با نظارت دفاتر ائمه جمعه استفاده شود.

وی تعداد ائمه جمعه در سطح خوزستان را سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد ظرفیت فوق العاده‌ای است و باید حوزه ستاد همکاری اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: یک پژوهش حول طرح امین انجام و آسیب‌های طرح بررسی شده و دستورالعملی نوشته شده است.

وی افزود: سه هزار مدرسه شبانه روزی در کشور وجود دارد که ظرفیت فوق العاده‌ای برای طرح‌های ستاد حوزه و آموزش و پرورش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار