خبرهای داغ:
مهدی متین‌پور در نشست خبری فراخوان ایده روایت زن شهید گفت: این رویداد در راستای طرح موضوع مقام معظم رهبری برگزار می‌شود زیرا نیاز است از زنان ایثارگر الگوسازی مناسب انجام شود.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۲۱
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-نشست خبری فراخوان ایده روایت زن شهید با حضور مهدی متین‌پور؛ سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغات بنیاد شهید و فرحروز فاتحی دبیر فراخوان امروز دوم اسفند، در بنیاد شهید برگزار شد. در ابتدای جلسه متین‌پور گفت: این فراخوان در راستای طرح موضوع توسط رهبری پیرامون الگوسازی برای زن مسلمان برگزار می‌شود. برای رسیدن به این خواسته نیاز به مصداق‌هایی بود که این فراخوان در این جهت قدم برمی‌دارد.

وی افزود: نزدیک به ۱۷ هزار زن شهید و جانباز داریم که از این تعداد ۷هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بقیه ایثارگر هستند. این تعداد رقم بسیار زیادی است که نشان از مشارکت زنان در امر مقاومت دارد. همچنین این میزان زن شهید قادر است برای رشته‌های مختلف ادبی و هنری ایده داشته باشد. شش طرح برگزیده برای هر بخش فراخوان در نظر گرفته شده است که به هر یک ۲۰ میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد. قالب‌هایی که در آنها ایده‌ها عرضه می‌شوند در رشته‌های؛ فیلم، گرافیک، عکاسی، تصویرسازی، کمپین‌های تبلیغاتی، چیدمان حجم و سازه‌های سه بعدی، شعر، داستان کوتاه و بلند، صنایع دستی و ... خواهد بود.

متین‌پور با بیان اینکه این فراخوان برای آنها اهمیت بالا دارد تاکید کرد: امیدواریم کارهای فاخری استخراج و تولید شود تا در بخش‌های هنری بتوانیم جریان‌سازی انقلابی داشته باشیم. لازم به ذکر است در حوزه ایده‌های برتر تا مرز پنج میلیارد تومان بودجه حمایتی در نظر گرفته شده است.

در ادامه نشست فاتحی دبیر فراخوان نیز اظهار کرد: این فراخوان امری خلاقانه است و امیدواریم جریان‌سازی خوبی هم داشته باشد در خصوص اهمیت جایگاه زنان به یک کلام حضرت امام(ره) اشاره می‌کنم امام راحل(ره) بیان کردند اگر ما در سال ۴۲ زنانمان همانند سال ۵۷ در انقلاب حضور داشت مطمئنا همان سال ۴۲ انقلاب به پیروزی می‌رسید.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز زنان نقش بسیار چشمگیری داشتند آنها در خانواده علاوه بر نقش مادری نقش پدری هم ایفا کردند همچنین در جامعه ایفاگر رسالت اجتماعی خود نیز بودند. زنان خرمشهری در ایام جنگ حتی در کنار رزمندگان جنگیدند این موضوع تا آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس (مرصاد) ادامه داشت.

فاتحی با اشاره به اینکه جذب جوانان هدف ویژه این فراخوان است تاکید کرد: برای رسیدن به این خواسته بنیاد شهید از توانایی مردم استفاده خواهد کرد. فراخوان این رویداد از چهارم بهمن شروع شده و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت البته پیشتر مهلت ارسال آثار چهارم اسفند در نظر گرفته شده بود اما به دلیل استقبال این زمان تمدید شد.

مدیر عامل بنیاد ایه‌های ایثار و تلاش تاکید کرد: ایده‌ها نباید تکراری بوده و جایی دیگر ارائه شده باشد. علاوه بر زنان مردان نیز می‌توانند در این فراخوان آثارشان را ارسال کنند اما حتما موضوع کارها باید زنان شهید و ایثارگر باشند.

وی درباره داوری‌ها نیز گفت: داوری‌ها در دو مرحله انجام می‌شود مرحله اول شکل ابتدای دارد اما در مرحله دوم داوری‌ها شکل تخصصی به خود خواهد گرفت. در این بخش داوری از حضور هنرمندانی چون؛ انسیه شاه‌حسینی و بیتا بادران حضور خواهند داشت همچنین در بخش پژوهش اساتید دانشگاه نظیر دکتر فراهانی، دکتر هدایتی و دکتر آهنگر داوری‌ها را انجام خواهند داد. اساتید این بخش خود از ایثارگران هستند.

وی با تاکید بر این نکته که ظرفیت بهره‌گیری از توانایی‌های خانواده ایثارگران بسیار بالا است گفت: ما بزرگان ایثارگر زن بسیاری در جامعه داریم که هم اکنون مشغول به خدمت هستند این موضوع فرصتی مناسب است که کارهای خوبی ایده‌پردازی شود.

فاتحی تاکید کرد: شهدا و ایثارگران مورد نظر این فراخوان تنها به دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود بلکه همه شهدا و ایثارگران انقلاب را در بر می‌گیرد. قرار بود این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار شود اما چون فرصت نداشتیم امسال به صورت ملی آن را شاهد خواهیم بود و از سال آینده مطمئناً شکل بین‌المللی خواهد داشت. ۲۲ اسفند نیز اختتامیه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات