رئیس اورژانس‌ پیش‌ بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد

مرگ دو جوان اراکی به‌ دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن

رئیس اورژانس‌ پیش‌ بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۲ جوان ۲۸ ساله اراکی بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۵۰
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز ایران نژاد، رئیس اورژانس‌ پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اثر حادثه‌ای که در ساعت ۱۹:۱۰ شب گذشته در کوی علی ابن ابیطالب بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن رخ داد. در پی اطلاع از این حادثه دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند که متأسفانه قبل از رسیدن آمبولانس‌ها هر دو مصدوم جان خود را از دست دادند.

وی افزود: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونواکسید کربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق وسایل گازسوز است. فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب این وسایل، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های و یا لوله‌های آکاردئونی با طول غیراستاندارد عوامل اصلی احتراق ناقص در وسایل گرمایشی و ایجاد مسمومیت با گازمنوکسیدکربن هستند.

پخش گاز مونواکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های  زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را در پی دارد.

متأسفانه در طول هفته جاری این چهارمین مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان مرکزی هست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات