۵۰ فقره قوانین مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی شد

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۵۰ مورد از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در این استان شناسایی و برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی و یا طرح در شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۷۰
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

۵۰ فقره قوانین مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی شد

یعثوب نژادمحمد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از اردبیل اظهار کرد: بخشی از این اختیارات در محدوده استانی بوده و در تعامل مناسب با بخش خصوصی تلاش می‌شود این موانع و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود ، برخی از این قوانین و مقررات مزاحم نیز در هیلت مقررات‌زدایی رفع و رجوع شده و برای ابلاغ به استان‌ها ارائه می‌شود.

نژادمحمد با بیان اینکه در هر شهرستان ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، افزود: این فرصت‌ در هر شهرستان مطابق با قابلیت‌های هر منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گفت: این مرکز با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال ایجاد شده و با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش یافته و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیندها هستیم.

نژادمحمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زمان صدور مجوزها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین با اشاره به میزان جذب منابع از محل تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: سال گذشته میزان جذب منابع از این محل در استان اردبیل ۱۱۸ درصد بوده و قرار است سهمیه امسال از محل تبصره ۱۸ ابلاغ شود تا به سرعت جذب این تسهیلات را برای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار