خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت در حوزه علمیه صدیقه کبری(س) بهار

همدان-کارگاه آموزشی سلامت با موضوع «خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌های سرطان» در حوزه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۴۷۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگاه آموزشی سلامت با موضوع «خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌های سرطان» با حضور خشنودی، کارشناس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بهار برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور طلاب حوزه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار به منظور ارتقاء آگاهی مبلغین در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه برگزار شد، خودمراقبتی از مهمترین عامل پیشگیری از انواع بیماری‌ها عنوان شد.

کارشناس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بهار اظهار کرد: غربالگری به طور منظم به خصوص اگر در افرادی که سابقه خانوادگی دارند در پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطانی بسیار موثر بوده و با ورزش و تغذیه مناسب و کم شدن آلاینده‌ها تا حدود زیادی می‌توان اینگونه بیماری‌ها را کنترل کرد.

خشنودی عواملی چون بیماری‌های عفونی، هلیکوباکتری، هپاتیتB، نور خورشید که دارای اشعه ماورای بنفش است، الکل، مصرف بی رویه دارو و... را از عوامل افزایش سرطان برشمرد.

وی اظهار کرد: مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و مصرف روزانه میوه و سبزیجات برگ پهن و میوه‌هایی چون توت فرنگی و تمشک و زغال اخته بسیار مفید و در کاهش ابتلای به سرطان موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات