خبرهای داغ:
تفاهم‌نامه همکاری بسیج سازندگی کشور با شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولین مربوطه به امضا رسید.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۶۳
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

عزم بسیج بر خدمات رسانی و محرومیت زدایی در عسلویه و بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، تفاهم‌نامه همکاری بسیج سازندگی کشور با شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس صبح امروز با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی و دکتر حجت نظری رئیس شورای راهبردی و خلیل رفعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر درمحل بسیج سازندگی به امضاء رسید.

در این مراسم، سردار زهرایی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم در نقاط کم برخوردار وظیفه اصلی ما است، اظهار کرد: فلسفه وجودی ما، خدمت به مردم و ایجاد پروژه‌های محرومیت‌زدایی و ساماندهی گروه‌های جهادی برای کمک به مناطق کم‌برخوردار و حوادثی، چون سیل و زلزله و... است؛ اقدامی که اکنون و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر سازمان‌های مرتبط انجام می‌دهیم و بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی مشترک برای محرومان می‌سازیم.

وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی و معدنی با هم‌افزایی در مناطق کم برخوردار می‌توانند، در رفع محرومیت‌زدایی موثر واقع شوند، افزود: صنایع پتروشیمی جنوب کشور با آشنابودن به دغدغه‌های محیطی خود و با هم‌افزایی بسیج سازندگی می‌توانند با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های یکدیگر، کار‌های مشترکی در محرومیت‌زدایی انجام دهند.

سردار زهرایی گفت: اقدامات و همکاری‌هایی که ما با بنیاد علوی، بنیاد برکت، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها، بهزیستی و... داریم با شورای راهبردی پتروشیمی در استان بوشهر(عسلویه) نیز می‌تواند اجرا و خدمات ارزنده و ماندگاری را برای مردم این مناطق به ارمغان آورد.

در ادامه این نشست صمیمی، دکتر حجت نظری رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس با اشاره به اینکه انجام مسئولیت‌های اجتماعی داوطلبانه است، گفت: اگر چه ما به صورت قانونی ملزم به پرداخت حق آلایندگی هستیم، اما در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت داریم. کما اینکه در روز‌های اخیر موفق شدیم با صنایع فعال در این عرصه، ۶۰ نفر زندانی را در بوشهر با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان آزاد کنیم.

نظری افزود: البته در روز‌های آتی نیز میزبان جشنواره فیلم سینمایی مقاومت خواهیم بود که می‌تواند اقدام فرهنگی و تاثیرگذاری در این خطه از جنوب کشورمان باشد. رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، با بیان اینکه ما باید ۸۰ درصد حق‌السهم شرکت‌ها را در منطقه خودمان هزینه کنیم، افزود: در شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی، ده‌ها شرکت داریم که با پرداخت حق‌السهم خود، ما را در اجرای برنامه‌های جانبی و خدمات‌رسانی همراهی می‌کنند.

نظری گفت: این اعتبار که در سال آتی نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت در ساخت مدارس، بازسازی بیمارستان‌های فرسوده و نوسازی برخی فضا‌های عمومی و خدماتی هزینه می‌شود و باعث افتخار است که میتوانیم با مجموعه بسیج سازندگی که می‌تواند بازوی اجرایی و موثری در پیشبرد طرح‌های خدمات رسان باشد، همکاری نزدیک داشته باشیم.

در ادامه این نشست؛ خلیل رفعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، عنوان کرد: انجام اقدامات فرهنگی، نقطه اتصال ما با مردم است؛ برنامه‌هایی که انجام آن‌ها می‌تواند به مشارکت بیشتر اجتماعی منجر شود. کما اینکه چندین برنامه موفق با همکاری پتروشیمی منطقه به انجام رساندیم که با استقبال خوبی مواجه شده است.

رفعتی گفت: تور صنعت راهیان پیشرفت و تجلیل از ۱۱۶ پدر و مادر شهید در این خطه از جنوب کشورمان است که در کنار دیگر خدمات بسیج، انجام شده است. البته این همکاری‌ها در اردو‌های راهیان پیشرفت در مناطق جنوبی و خلیج فارس ادامه دارد که موجب معرفی و شناخت بهتر صنعت کشور به علاقمندان و جامعه شده است. وی ادامه داد: خوشبختانه رابطه صنعت و دستگاه‌های اجرایی در بوشهر، خوب است و این همدلی، فراسازمانی است و می‌تواند در رفع محرومیت زدایی تاثیرگذار باشد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بسیج سازندگی کشوربا شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس میان طرفین امضاء شد.  

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها