سردار توکلی در رویداد «مهندس انقلابی»:

باید در راهی که شهدا ما را رهنمون می‌کنند، فعالیت کنیم/تقدیم ۲ هزار شهید از جامعه مهندسین به انقلاب

جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) گفت: در جامعه مهندسین کشور در زمان دفاع مقدس، حدود ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم که شهدایی نظیر شهید باکری، شهید رضوایی و شهید محمود شهبازی از جمله این شهدا بودند.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۹۹
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار محمود توکلی جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) صبح امروز در رویداد «مهندس انقلابی» که در سالن همایش‌های ابومهدی المهندس برگزار شد اظهار کرد: خواجه نصیرالدین طوسی که به خاطر او روز مهندس نامگذاری شده است، ایران را از دهان حکومت وحشی ایلخانان بیرون کشید و باعث شد تا حکومت ایلخنان به عالمان ارج نهند و ایلخانان مغول، مسلمان شوند.

وی با اشاره به لزوم زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا، ادامه داد: در جامعه مهندسین کشور در زمان دفاع مقدس، حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم که شهدایی نظیر شهید باکری، شهید رضوایی و شهید محمود شهبازی از جمله این شهدا بودند.

جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: خیل عظیم شهدای مهندسی که برخی از آن‌ها دز زمره فرماندهان رده یک دفاع مقدس بودند و شهید ابومهدی المهندس نیز گواه این موضوع است که در رکاب شهید حاج قاسم سلیمانی، به شهادت رسیدند.

سردار توکلی مطرح کرد: یکی از موضوعاتی که در رساله حقوق امام سجاد(ع) مطرح شده است، بحث حق مشورت دهنده و مشورت گیرنده است که در این باره امام سجاد (ع) می‌فرمایند مشورت دهنده و مشورت گیرنده دارای حقوقی هستند و از آنجا که مهندسان، نقش مشاور در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کنند، باید به این حقوق هم توجه داشته باشند.

جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) افزود: چنانچه چیزی را به مشورت گیرنده پیشنهاد دهید، باید خودتان را جای مشورت گیرنده بگذارید و اگر انسان در رابطه با موضوعی، نظر تخصصی و رای ندارد، به جای اینکه مشورت‌گیرنده را به انحراف بکشاند، بهتر است که او را به کسی که در مطلب مورد نظر دارای تخصص است، ارجاع بدهد.

وی تصریح کرد: اولین حق مشورت‌دهنده بر مشورت‌گیرنده نیز این است که اگر این فرد رأیی خلاف پسند مشورت‌گیرنده داد، آن شخص ناراحت نشود و پذیرای نظر مشاور باشد. سردار توکلی با بیان اینکه باید بدانیم که بزرگان‌مان در دقایق و ظرایف اخلاقی چه مواردی را مورد اهمیت قرار داده‌اند گفت: به عنوان مثال در همین راستا سیره شهید محسن رضوایی نیز به عنوان یک الگو می‌توان جالب توجه باشد.

جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) اضافه کرد: شهید رضوایی از نفرات برتر کنکور بود و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول تحصیل بود. وی از دانشجویانی بود که در فتح لانه جاسوسی آمریکا، نقش بسیار پر رنگی داشت و به عنوان فرمانده گردان تیپ حضرت رسول در عملیات فتح‌المبین نقش ایفا کرد و به فیض شهادت نائل آمد. باید در راهی که شهدا ما را رهنمون می‌کنند، فعالیت کنیم. 

ت-۹۶۰۶

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار