خبرهای داغ:
مسئول گروه های جهادی حوزوی آذربایجان غربی به تشریح اقدامات حوزه علمیه و طلاب و روحانیون جهادگر بسیجی در کمک رسانی به زلزله زدگان خوی پرداخت.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۲۴
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام توحید خالقی، مسئول گروه های جهادی حوزوی آذربایجان غربی در تشریح اقدامات حوزه علمیه آذربایجان غربی در زلزله خوی گفت: همزمان با ابلاغ دستور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور مبنی بر کمک رسانی فوری به زلزله زدگان خوی با استفاده از تمام ظرفیت های حوزه و گروه های جهادی، ساعت ۸ صبح همان روز جلسه نهادهای حوزوی استان در شهرستان ارومیه با حضور مدیرکل مرکز خدمات حوزه استان و مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه استان برگزار و مقرر شد جلسه فوق با حضور دیگر اعضا در شهرستان زلزله زده خوی برگزار گردد.

وی ادامه داد: جلسه دوم ستاد حوزوی مدیریت بحران ساعت ۱۲ ظهر با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه استان، مدیر و معاونین حوزه های علمیه استان های آذربایجان غربی و شرقی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، امام جمعه خوی و مدیران و معاونین مدارس شهرستان خوی برگزار و هماهنگی های لازم به عمل آمد و پیشنهادهای مصوب به طلاب و گروه های جهادی اعلام شد.

مسئول گروه های جهادی حوزوی آذربایجان غربی با بیان اینکه روحانیت از همان لحظات اول در کنار مردم زلزله زده خوی بود، بیان کرد: ۲۳۰ نفر از طلاب و روحانیون جهادگر بسیجی در قالب ۱۲ گروه جهادی از ۱۰ استان در مناطق زلزله زده خوی ایفای نقش کردند که از این آمار حدود ۱۰۰ نفر طلاب آذربایجان غربی و ۱۳۰ نفر هم در قالب گروه های جهادی طلاب از استانها و شهرهای تهران، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، گیلان، بابل، مرکزی، قم و بناب در شهرستان خوی مشغول خدمت رسانی به مردم می باشند.

وی همکاری با نهادهای خدمت رسان، راه اندازی ۱۰ آشپزخانه در شهر خوی و روستاهای تابعه، پخت روزانه بیش از ۱۵ هزار پرس غذا در آشپزخانه های ذکر شده و تهیه و توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی از اهم اقدامات گروه های جهادی حوزوی در زلزله خوی اعلام کرد.

مسئول گروه های جهادی حوزوی آذربایجان غربی همچنین از راه اندازی نانوایی سیار در خوی خبر داد و افزود: این نانوایی به همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تولید روزانه بیش از ۱۵ هزار قرص نان دایر شد.

راه اندازی و مدیریت ۵ کمپ اسکان اضطراری، تشکیل قرارگاه جهادی برای جمع آوری کمک های مردم هماهنگی، توزیع اقلام مورد نیاز آشپزخانه های مستقر، همکاری با هلال احمر، سرکشی به کمپ های اسکان زلزله زدگان و روستاهای زلزله زده، اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی در اعیاد، شهادت ها و به ویژه در دهه فجر، اسکان و پشتیبانی از گروه‌های جهادی طلاب حاضر در منطقه زلزله زده و کمک به زلزله زدگان در آواربرداری و اسکان اقدامات دیگری بود که حجت الاسلام خالقی به آنها اشاره کرد.

به گفته مسئول گروه های جهادی حوزوی آذربایجان غربی فعالیتهای جهادی طلاب همچنان در مناطق زلزله زده خوی جریان دارد و روحانیت تا آخر در کنار مردم زلزله زده خواهد بود.

ارسال نظرات