سردار باستان در همایش تجلیل از دبیران آمادگی دفاعی:

به دنبال کیفی‌سازی آمادگی دفاعی هستیم/این درس ظرفیتی برای امیدآفرینی و مهارت‌افزایی است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: هم‌اندیشی و کیفی‌سازی در کتب درس آمادگی دفاعی، نیازمند اصلاح است و این امر محقق نمی‌شود مگر با نحوه صحیح انتخاب مطالب، گزینش مدرسان و توجه‌ به شورای اندیشه‌ورز ملی که اکنون برای درس دفاعی، فعال است.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۷۹
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

به دنبال کیفی‌سازی درس آمادگی دفاعی هستیم/

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار مجتبی باستان مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی امروز در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور اظهار کرد: هم‌اندیشی و کیفی‌سازی در کتب درس آمادگی دفاعی، نیازمند اصلاح است و این امر محقق نمی‌شود مگر با نحوه صحیح انتخاب مطالب، گزینش مدرسان و توجه‌ به شورای اندیشه‌ورز ملی که اکنون برای درس دفاعی، فعال است.

وی با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی، برای جهاد تبیین اثربخش است افزود: در حوادث اخیر کشورمان چرا دشمن سراغ نسل نوجوان و جوان آمد، چون نسل نوجوان، مدیران آینده انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی هستند. باستان تصریح کرد: درس دفاعی، ظرفیتی برای نشان‌دادن پیشرفت‌ها، امیدآفرینی و مهارت‌افزایی است که با برخی اصلاحات می‌توان آن را کیفی‌تر و با موضوعات روز ساخت.

وی با بیان اینکه درس آمادگی دفاعی با داشتن اردوی عملی، موجب افزایش مهارت کار گروهی می‌شود اضافه کرد: شش دستور در اولویت داریم تا با همکاری معاونت آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها تحقق یابد. این دستور کار، تهیه سند ملی درس دفاعی است تا به‌عنوان، سند بالادستی مورد استفاده قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه تألیف کتابچه راهنمای معلم درس دفاعی در دستور کار است، تاکید کرد: اصلاح کتب دفاعی را باید بازبینی و درس دفاعی را کیفی‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: اکنون دو میلیون دانش‌آموز و ۲۸هزار معلم، درس دفاعی فعلی را یاد می‌گیرند و در صدد هستیم تا با برخی اصلاحات، این درس را کیفی‌سازی کنیم.

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات