مدیرکل گمرک استان ایلام:

صادر ۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

 مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: امسال (از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه) بیش از ۹۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۵۹
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
صادر ۹۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق


به گزارش خبرگزاری بسیج، روح الله غلامی روز یکشنبه بیان کرد: این میزان صادرات محصولات کشاورزی شامل ۲۴۸ هزار تن انواع صیفی‌جات سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۷۴ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در مدت یادشده (ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه) مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۵۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۶ درصد رشد داشته است.

غلامی اضافه کرد: میزان صادرات ۱۱ ماهه سال گذشته در این مدت یک میلیارد دلار ثبت شده و این مقدار از کل صادرات سال ۱۴۰۰ که وزن آن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده به میزان قابل توجهی فراتر رفته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: گمرک مهران با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد و در بین تمام گمرکات مرزی کشور در اظهار کالای صادراتی گمرک اول است و در رویه ترانزیت با ۱۳۸.۴۰۰ تن شاهد رشد ۵۸ درصدی بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات