استاندار ایلام با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ رکورد صادرات در تمام ادوار فعالیت گمرگ مهران شکسته شد، گفت: پارسال سه میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا از گمرک مهران صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۳۰
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در جریان بازدید از گمرگ مهران اظهار داشت: پس از سال‌ها گمرگ مهران با اهتمام شورای تامین استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل گمرکات استان ساماندهی شد.

وی ادامه داد: تعداد چرثقیل در گمرک مهران از هفت به ۱۳ و لیفتراک‌ها از پنج به ۲۰ دستگاه افزایش یافته است که در این راستا به خاطر ساماندهی و اقدامات انجام شده از اعضای شورای تامین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و مدیرکل گمرکات استان قدردانی می‌کنم.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری، این امور به پیمانکار واگذار شد و تمامی امور تخلیه و بارگیری براساس نرخ مصوب است و مسئولان عراقی نیز رضایت کامل خود را از گمرگ مهران اعلام کردند.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم کالای صادراتی استان در سال ۱۴۰۱ یادآور شد: سال گذشته سه میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار از مرز مهران به کشور عراق و سایر کشور‌ها صادر شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت و مجموعه کارکنان گمرک گفت: سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد صادرات ثبت شده است.

بهرام نیا اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ رکورد مجموع صادرات در تمام ادوار فعالیت گمرگ مهران شکسته شد.

ارسال نظرات