نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است, لذا می طلبد دستگاه عدلیه روابط اقتصادی, اجتماعی و سیاسی و ... را حکیمانه و ولایتمدارانه تنظیم کند و گام های بلندی را در این روابط پیش ببرد.
کد خبر: ۹۴۹۵۵۷۹
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی; آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی, نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست با تولیدکنندگان, کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضاییه گفت: انتظار مردم از دستگاه قضا این است که با صلابت, اقتدار, سلامت و در عین حال خردمندانه و هوشمندانه امور را پیش ببرد و در راستای تحقق اهداف عالی نظام از هیچ کوششی دریغ نکند.


وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا به‌ منظور اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه باید سلامت درون دستگاهی خود را در دستور کار قرار دهد, افزود: توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است, لذا می طلبد دستگاه عدلیه روابط اقتصادی, اجتماعی و سیاسی و ... را حکیمانه و ولایتمدارانه تنظیم کند و گام های بلندی را در این روابط پیش ببرد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور, تصریح کرد: دشمن می‌کوشد از این نقطه ضعف برای افزایش نارضایتی عمومی در کشور استفاده کند; دستگاه‌های مسئول به خصوص قوه قضائیه باید نسبت به این مهم آگاه و هوشیار باشند.


آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به عفو کریمانه شمار زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امید است این عفو کریمانه معظم ‌له موجب برکات فراوانی برای نظام اسلامی شود، این عفو یادآور عفو پیامبر اسلام و بزرگواری ائمه است که نسبت به مخالفان خود با کرامت عمل کردند.


وی به عدم ثبات در نرخ ارز اشاره کرد و افزود: در این شرایط بخش اقتصادی کشور شرایط قابل قبولی ندارد; دغدغه مردم و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به ویژه در حوزه بانک و ارز و بورس است. نباید نوسانات شدید ارز وجود داشته باشد و این تغییرات به مردم فشار وارد کند، هرچند عوامل بیگانه دخیل هستند اما این عوامل باید شناسایی شود.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در 44 سال گذشته مردم عظمت و افتخار آفریدند، لذا مسئولان باید تدبیر حکیمانه داشته باشند و انتظار می رود مجلس هوشیارانه عمل کند و قوه قضاییه نیز باید تدابیر بیشتری اتخاذ کند و جلوی سوءاستفاده ها, فرصت طلبی ها, کم کاری ها, موضع گیری ها و نوساناتی که جنبه عقلانی ندارد, گرفته شود.


وی با تاکید بر اینکه این نوسانات باعث سلب آرامش از جانعه می شود; خاطرنشان کرد: بانک های خصوصی باید تحت ضابطه عمل کنند; رقابت باید حکیمانه باشد و نباید اجازه داد اقتصاد و تولید و ... دچار آسیب شود، اینها باید در بخش مولد مدیریت شوند، همه به دنبال دلالی هستند اما اقتصاد کشور با دلالی پیش نمی‌ رود و نیاز است سرمایه گذاری مولد صورت گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات