مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی ژئو پارک بهاباد در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۲۲
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد آخوندی در سومین نشست ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ شهرستان بهاباد با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و حرمت نگه داشتن میزبانان بر لزوم رعایت شئونات اسلامی تأکید کرد و اظهارداشت: دستورالعمل‌های نحوه خدمات رسانی اصناف در روز‌های آینده ابلاغ و بروشور‌های تبلیغاتی در بین گردشگران و مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از پویش یار مسافر در ایام عید نوروز در سطح استان یزد خبرداد و گفت: ارائه خدمات جامع و رفع نواقص در قالب پویش یار مسافر در استان راه اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش اصلی در فضا سازی شهری در راستای معرفی شهرستان و پیشواز عید باستانی نوروز را شهرداری‌ها بر عهده دارند و لازم است در این زمینه کوشا باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان با بیان اینکه ما هرسال در ماه رمضان و ایام عید نوروز در استان وحتی کشور با دو چالش عمده یکی حفظ عفاف و حجاب و دیگری روزه خواری دربرابر عموم مردم روبرو هستیم افزود: مسئولین دستگاه‌های اجرائی دراین زمینه باید با مدیریت صحیح این دو چالش را مدیریت کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با توجه به اینکه شهرستان بهاباد ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد از ثبت ملی ژئو پارک بهاباد درسال آینده خبرداد و گفت: ژئوپارک بهاباد سال آینده ثبت ملی و سه سال دیگر ثبت جهانی می‌شود.

فرماندار بهاباد هم در این نشست با اشاره به اهمیت خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی بیان کرد: تیم‌های نظارتی و گشت‌های ویژه در ایام سفر‌های نوروزی به صورت مستمر و دوره‌ای برنامه ریزی شود بگونه‌ای که در تمام زمینه‌ها نظارت و ارزیابی اجرایی و گزارش مستمر آن ارسال شود.

علیرضا تیموری هم ضمن تقارن ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز اشاره و به ظرفیت‌های شهرستان بهاباد در حوزه گردشگری اشاره کرد و از راه اندازی کنگره علامه ملا عبدالله بهابادی صاحب حاشیه در این شهرستان در سال آینده خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد هم در این جلسه گفت: ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است.

حسن امینی بهابادی یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری تمامی اعضای ستاد، میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

وی گفت: ایجاد ایستگاه‌های اورژانس، جانمایی محل اسکان مسافرین نوروزی و تأمین پایگاه‌های امنیتی اسکان نوروزی ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سومین نشست ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ شهرستان بهاباد با حضور احمد آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار بخشداران بخش مرکزی و بخش آسفیچ و معاون برنامه ریزی فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی در سالن اجتماعات فرمانداری بهاباد برگزارشد.

ارسال نظرات