خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرروش استان همدان خبر داد

برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه همدان/ اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز همدانی به اردوی راهیان نور در ایام نوروز

همدان-مدیرکل آموزش و پرروش استان همدان با بیان اینکه برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه با جدیت پیگیری و برنامه‌ریزی شده است، گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ یادواره برگزار شده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۷۴
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع کمبود نیروی انسانی در دستگاه آموزش و پرروش استان اشاره و عنوان کرد: امسال چالش بزرگ آموزش و پرورش بحث کمبود نیروی انسانی بود که همچنان وجود دارد و باید پیگیر حل این مسئله باشیم.

وی با بیان اینکه امسال با وجود کمبود معلم، کلاس بدون معلم نداشتیم، تصریح کرد: امسال برای مدیریت کلاس‌های درس بیش از یک هزار معلم در داخل استان جابه‌جا شدند و گرچه کلاس تراکم بالا داشتیم و در ۴۵۰ کلاس بالای  ۳۲ دانش‌آموز وجود داشت، اما کلاس بدون معلم نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرروش استان همدان در تبیین اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش به وجود ۳۲۰ هزار دانش آموز و ۴۱ هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان در حال حاضر اشاره و عنوان کرد: دو سوم جامعه استان جزو آموزش و پروش هستند که سرمایه بسیار  بزرگی است که باید برای رشد و توسعه استان باید آموزش و پرورش را ارتقا دهیم چراکه ارتقا آموزش و پرورش، ارتقا جامعه است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری از ۱۸۵ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی، حدود یک هزار و ۸۶۲ دانش‌آموز از تحصیل باز ماندند، اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگشتند و حدود ۵۵۰ نفر هنوز از تحصیل بازمانده‌اند.

* به دنبال افزایش سهمیه استان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستیم

نقوی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اواخر اسفند ماه، با بیان اینکه در استخدامی سال گذشته این دستگاه ۴۵۷ نفر مجوز و سهمیه جذب داشتیم که ۳۸۵ نفر جذب و استخدام شدند، افزود: با توجه به چالش کمبود نیروی انسانی در استان باید مطالبه‌گری در خصوص نیروی انسانی بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش سهمیه استان در این استخدامی از طریق آزمون ماده ۲۸ هستیم، تصریح کرد: لازم است در استان شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سطح علمی خود را بالا ببرند تا ما در استان ردیف خالی نداشته باشیم چرا که ما به دنبال افزایش ردیف هستیم که به این منظور طی اقداماتی سطح علمی شرکت کنندگان را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرروش استان همدان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته با شعار «تربیت همیشه و همه جا است» برگزار می‌شود، به مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی طی این هفته اشاره و اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان‌سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه، خانواده و اجتماع و مردمی‌سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های تربیتی در مدارس عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه دشمن به دنبال فراموشی نام و یاد شهدا است همچنان که لشکر کفر از ابتدا به دنبال این بود، اما ما وظیفه داریم نام و یاد شهدا را حفظ و آن‌ها را به عنوان الگوی مناسب به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

نقوی به برنامه‌های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های تربیتی طی یک سال گذشته اشاره و بیان کرد: برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا در ۲ هزار مدرسه با جدیت پیگیری و برنامه‌ریزی شده است که تاکنون بیش از ۸۰۰ یادواره برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانش‌آموز از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند، نامگذاری اماکن و خیابان‌ها به نام و یاد شهدای دانش آموز و معلم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تربیت اسلامی برشمرد.

*ضرورت معرفی شهدا به دانش‌آموزان به عنوان الگو

مدیرکل آموزش و پرروش استان همدان با تاکید بر اینکه باید برای مقاومت در برابر دشمنان و تقویت خودباوری دانش‌آموزان، شهدا را به عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفی کنیم، اظهار کرد: راه شهید مقاومت برای رسیدن به پله‌های بالاتر و رسیدن به موفقیت بود و امروز وظیفه دانش‌آموز است که با رسیدن به پله‌های بالاتر موجب رشد و پیشرفت جامعه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا دیدار دانش‌آموزان با خانواده شهدا و برنامه جمعه‌های شهدای هر هفته با حضور دانش‌آموزان در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

نقوی ارتباط با حوزه علمیه و حضور ۸۰۰ روحانی در مدارس در قالب طرح امین، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان، برگزاری طرح معرفت، و محافل قرآنی را از دیگر اقدامات در راستای تربیت اسلامی در مدارس عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری سپاه  برنامه راهیان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر انجام شد.

وی از اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: مرحله اول اعزام طی اسفند ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به برگزاری اردوی طرح معرفت با حضور یک هزار دانش‌آموز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های صورت گرفته در راستای تربیت اسلامی در مدارس اشاره و بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نیز با بیش از ۸۰۰ هیئت تشکیل شده است و علاوه بر آن یک هزار محفل قرآنی در مدارس شکل گرفته که باید تداوم یابد.

* تجلیل و تکریم مدیران و معلمان فعال طی هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی

وی از تجلیل و تکریم ۳۰۰ نفر از مدیران و معلمان فعال در حوزه امور تربیتی طی هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در استان خبر داد و بیان کرد: این برنامه با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

نقوی در ادامه سخنان خود به موضوع اسکان معلمان در ایام نوروز اشاره واظهار کرد: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۷ اسفند ماه آغاز می‌شود و ۲۰ ستاد اسکان در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تشکیل می‌شود که در تمامی این مناطق ظرفیت برای اسکان مسافران فراهم است.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ مدرسه در قالب یک هزار و ۲۸۰ اتاق به عنوان مراکز اسکان موقت مسافران نوروزی استان ایام نوروز آماده و تجهیز می‌شود، بیان کرد: پذیرش ما در اسکان عید و تابستان بیش از ۵۰ درصد مسافران استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اسکان نوروزی معلمان  در استان در ایام نوروز ۲۰ پایگاه در تعداد ۱۴۱ آموزشگاه و در یک هزار و ۲۸۰ اتاق خواهد بود، ادامه داد: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد نرخ گذاری شده است ضمن اینکه نگاه ما به ستاد اسکان نوروزی خدماتی و رفاهی است و به هیچ عنوان نگاه درآمدی به موضوع نداریم چرا که اعتقاد داریم همدان در راستای رشد گردشگری است و ما در این راستا باید خدمات و رفاه بیشتری به مسافران ارائه دهیم تا موجب جذب گردش و در نهایت منر به رشد و توسعه استان شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ستاد اسکان موقت فرهنگیان از هفته آخر اسفند ماه سال جاری و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، یادآور شد: در ستاد اسکان فرهنگیان به دنبال ارتقا و تجهیز اتاق‌ها هستیم تا خدماتی در شان و منزلت فرهنگیان به افراد ارائه شود.

نقوی اضافه کرد: سال گذشته در ایام نوروز و تابستان در مجموع ۱۲۰ هزار مسافر در مراکز آموزشی استان همدان اسکان داده شدند.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای عملیاتی شدن و اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره و بیان کرد: بخش نخست و عمده این طرح آموزش یارمعلم است که انجام شده و به صورت میانگین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشتند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان یادآور شد: برای بازنشسته‌های سال ۱۴۰۱ حکم افرادی که نهایی شده  و افرادی که اقدام و ثبت نام کرده اند ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر  حکم بازنشستگی صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات