رئیس دیوان عدالت اداری در سفر به هرمزگان از دستگاه های مختلف خواست با رعایت موازین قانونی و اجرای به موقع آرای دیوان به گونه ای رفتار کنند که مردم بر علیه آنها دادخواست ندهند.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۰۱
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،رئیس دیوان عدالت اداری امروز در جریان سفر به استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما در سفر به استان ها به دنبال آن هستیم علاوه بر برگزاری ملاقات مردمی بررسی مسائل و مشکلات دستگاه های اداری و دولتی در سطح استان است.

حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در ادامه افزود: ما در سفر به هرمزگان طی سه جلسه جداگانه ای که با دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادهای عمومی خواهیم داشت، نکاتی را در خصوص نحوه حکمرانی صحیح با توجه به مقررات و قوانین و آیین‌نامه‌ها مورد تأکید قرار خواهیم داد و از آنها خواهیم خواست که بر اساس موازین و آرائی که صادر شده است نسبت به سرعت بخشیدن به حقوق افراد اقدام کنند.

وی همچنین از دستگاه‌های مختلف خواست به گونه ای رفتار کنند که اقدامات آنها منتهی به این نشود که افراد بر علیه آنها دادخواست بدهند و یا متحمل هزینه های مادی و معنوی شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه جلسات ما در سفر به استان هرمزگان به صورت تخصصی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجرای احکام دیوان عدالت اداری به سرعت انجام می‌شود و قریب به ۹۰ درصد آرائی که در دیوان عدالت اداری صادر شده است به اجرای احکام وارد نمی شود، یعنی به محض اینکه رأی از سوی شعبه تجدیدنظر دیوان صادر شد و قطعی گشت به دستگاه مربوطه منعکس می‌شود و در یک بازه زمانی کوتاه اجرا می گردد.

حجت الاسلام مظفری یادآور شد: تنها حدود ۱۰ درصد از آرای صادره در دیوان عدالت اداری به لحاظ مشکلاتی که دستگاههای اجرایی بیان می کنند به ناچار به اجرای احکام ارسال می‌شود و به تناوب مورد پیگیری برای اجرا قرار می گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با اشاره به اینکه اجرای برخی از احکام نیازمند تأمین منابع مالی، اصلاح چارت تشکیلاتی و رفع برخی معاذیر قانونی است، تصریح کرد: اگر عذر دستگاه مربوطه قانونی باشد به آن دستگاه مهلت داده می‌شود که زمینه اجرای رأی دیوان عدالت اداری را فراهم کند و در غیر اینصورت دیوان از ظرفیت قانونی برای برخورد با دستگاه های مستنکف استفاده می کند و نسبت به اجرای احکام اقدام خواهد کرد.

ارسال نظرات