مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: کارفرمایان در این استان مکلفند صورت مزد و حقوق و مزایای بیمه شدگان و همچنین دفاتر و مدارک لازم را در موقع مراجعه بازرس این سازمان در اختیار آنها قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۹۲
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،محمد خیاطی در دیدار با راشکی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: همکاری شرکت های فعال در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان با بازرسان دفاتر قانونی تامین اجتماعی الزامی است و کارفرمایان مکلفند صورت مزد و حقوق و مزایای بیمه شدگان و همچنین دفاتر و مدارک لازم را در موقع مراجعه بازرس این سازمان در اختیار آنها قرار دهند.
او اظهار داشت: در این فرایند، بازرسان نیز مدارک را مورد بررسی قرارداده و نتیجه را حداکثر ظرف یک ماه به کافرما اعلام می کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مهمترین هدف بازرسی از دفاتر قانونی توسط موسسه حسابرسی سازمان اطمینان از رعایت حقوق بیمه ای کارکنان توسط کارفرما است.
خیاطی بر توجه ویژه تامین اجتماعی برای حمایت از کارگران و کارآفرینان، رفع موانع تولید و رونق اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
او یادآور شد: ۸۴۶ هزار نفر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی را در این استان تشکیل می دهند که از این تعداد ۲۳۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۸ هزار نفر تبعی هستند.

ارسال نظرات