جوانان سرمایه‌ اصلی سیستان و بلوچستان هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اصلی این استان؛ نیروهای جوان هستند.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۹۶
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان یکی از جوان‌ترین استانهای کشور است، بیان کرد: این استان دارای جوانان متدین، پرتلاش، توانمند و ایده پرداز است که همه مسئولان باید در به ثمر رسیدن این ظرفیت ها تلاش نمایند.
 
محمد کرمی با اشاره به جایگاه ورزش در حوزه سلامت افزود: ما در دوران همه گیری کرونا شاهدبودیم افرادی که دارای مقاومت بدنی بالایی بودند کمتر دچار آسیب می‌شدند، این مقاومت بالا با ورزش کردن میسر می‌شود سلامتی و پیشگیری ها به حوزه درمان کمک می کند.
 
وی در زمینه پیشگیری از بیماری‌‌ها اذعان کرد: کم تحرکی در جامعه سبب رشد بیماری‌ها شده است و ورزش نقش مهمی در کاهش آن دارد.
 
استاندار تصریح کرد: موضوع ورزش و جوانان مسئله بسیاری مهمی است زیرا جوانان دارای انرژی زیادی هستند و اگر این انرژی در مسیر مناسب هدایت نشود، جوانان به بیراهه کشیده می شوند.
 
محمد کرمی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه ورزشی اظهار کرد: هرجا مردم و بخش خصوصی پای‌کار بیایند ما شاهد موفقیت در آن عرصه خواهیم بود.
 
استاندار اذعان کرد: می توانیم؛ در رشته های مختلف ورزشی با توجه به علاقمندی جوانان و ظرفیت‌های استانی برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
 
   کرمی افزود: سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز است که مستعد حضور در فعالیت‌های ورزشی هستند.
 
وی در ادامه بر همکاری ارگان‌های مختلف به خصوص آموزش و پرورش و صدا سیما در اجرای فعالیت‌های ورزشی تاکید و تصریح کرد: جایگاه ورزش‌ روستایی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. 
 
استاندار با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش گفت: گروه اندیشه‌ورز ورزش استان با حضور ورزشکاران و پیشکسوتان درون استانی جهت برنامه‌ریزی‌های دقیق تشکیل شود.
 
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توان برنامه‌ریزی لازم برای حضور جوانان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی ایجاد کنیم و نسبت به همه استان‌های کشور در این زمینه برتری داشته باشیم.
 
 کرمی افزود: توجه به ورزش های بومی و محلی و ارزش گذاری به آن در اولویت قرار داده شود و با برگزاری مسابقات این رشته ها و رسانه‌ای کردن آنها الگوسازی مناسبی در سطح جامعه داشته باشیم.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ورزش بانوان و تاثیر آن در جامعه تصریح کرد:  ورزش بانوان باید جزو اولویت ها قرار بگیرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه دستورالعمل‌های اجرایی باید در سطح استان بومی سازی شود، گفت: کارشناسان ورزشی با حضور در بین آحاد مردم به ترویج ورزش و بیان اهمیت و جایگاه ورزش در پیشگیری از بیماری‌ ها بپردازند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار