استاندار در نشست قرارگاه استانی راهیان نوریادمان شهدای قلاویزان؛
 استاندار ایلام با بیان اینکه بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا و یادمان‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، گفت: راهیان نور یک سرمایه است که باید با فناوری‌های روز از آن صیانت شود.
کد خبر: ۹۴۹۶۳۹۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا، شامگاه پنجشنبه در نشست قرارگاه استانی راهیان نور در یادمان شهدای قلاویزان با حضور سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: یادمان شهدای قلاویران محلی است که عزیزان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، در آن عرشی بودند و فرشی نبودند، از این منظر اینجا مکان مقدسی است و هر کس در آن حضور دارد توسط شهدا دعوت شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه یادمان قلاویزان به عنوان یک مکان مقدس، سرشار از معنویت، اخلاق، شجاعت، بردباری، ایثار و فداکاری است، گفت: باید ضمن صیانت از این سرمایه‌ها، با استفاده از فناوری‌های روز، در راستای انتقال این میراث بزرگ به آیندگان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک سرمایه است که باید با فناوری‌های روز از آن صیانت شود، افزود: انسان در هر زمانی چه در شادی و چه در غم نیازمند به حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و در کنار شهدا است و توجه به آن برای روح و روان فرد ضروری بوده، و دینی است که به آیندگان داریم.

استاندار ایلام یادآور شد: برخی اعلام کردند که در اربعین امسال فاجعه منا رخ خواهد داد و همه آحاد مردم و مسئولان پای کار آمدند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد و خوشبختانه یک نفر هم تلفات نداشتیم.

وی ابراز کرد: در اربعین سال جاری، در مقام مقایسه با سال ۹۸ میزان تلفات جانی ناشی از مرگ و میر جاده‌ای ۲۳ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که بیش از سه میلیون نفر از مرز مهران در اربعین امسال تردد کردند، افزون بر این تلفات جاده‌ای نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و برای نخستین بار جاده‌های استان یک طرفه نشدند.

اختصاص بیش از ۵۶ میلیارد تومان برای توسعه یادمان‌های شهدا و دفاع مقدس ایلام

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام دارای هفت یادمان ملی، ۱۹ یادمان استانی، ۴۲ یادمان شهید گمنام و ۴۰۰ نقطه یادمانی خاطره‌انگیز دوران هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در مجموع حدود ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای یادمان‌ها و گلزار شهدا در استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اعتبار‌های مربوط به یادمان‌های دفاع مقدس و شهدا در استان باید افزایش یابد تا ساماندهی لازم در یادمان‌ها انجام شود، گفت: در اعتبار‌های سال آینده و سفر ریاست محترم جمهور به استان، انشاالله نیاز است تا نگاه ویژه‌ای به یادمان‌ها برای توسعه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای توجه به حوزه ایثار و شهادت همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی المان دو یادمان شرهانی و قلاویزان تخصیص یافته است و افزون بر این، ۵۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی مزار‌های مطهر شهدا در نظر گرفته شده که ۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است.

نشست قرارگاه استانی راهیان نور با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان و حسن بهرام نیا استاندار ایلام و جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در محل یادمان شهدای قلاویزان مهران برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بدو ورود به شهرستان مهران به مقام شامخ شهید گمنام در یادمان شهدای قلاویزان ادای احترام کرد.

قلاویزان نام بلندی‌های واقع در استان ایلام در امتداد مرز با عراق از آوردگاه‌های مهم دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر ۳، والفجر ۵ و کربلای یک در این منطقه انجام شده است.

ارسال نظرات