سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز جمعه در یادواره شهدای عملیات والفجر ۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان که در محل یادمان سه راهی چنگوله مهران گفت: ایلات و عشایر ایلام به ویژه ایل شوهان در دوران دفاع مقدس تاریخ ساز شدند.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۲۲
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز جمعه در یادواره شهدای عملیات والفجر ۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان که در محل یادمان سه راهی چنگوله مهران گفت: ایلات و عشایر ایلام به ویژه ایل شوهان در دوران دفاع مقدس تاریخ ساز شدند، عظمت تاریخی که در هشت سال دفاع مقدس ساخته شد با دوره های ممتد و طولانی تاریخ ایران برابری می‌کند.

وی افزود: ایلام ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، ارتش بعثی که از طرف کشورهای مختلف مورد حمایت قرار داشت به مرزهای کشور حمله کرد.

سلیمانی در ادامه گفت: برای پدافند از مرزهای ایلام ۴۳ لشکر لازم بود تا در مقابل ارتش مجهز صدام قرار گیرد، اما مردم ایلام در این زمان ایفای نقش کردند و با فرمان امام (ره) دفاعی را انجام دادند که فقط در فرمول دانشگاه‌های نظامی دنیا امکان پذیر بود.

وی بیان داشت: ملت ما در همان سال اول به خصوص در ایلام دشمن را متوقف کردند و در سال های بعد دشمن مجبور بود در خاک خود دفاع کند. و در برخی عملیات‌ها مهمات دشمن که از سلاح‌های روز استفاده می‌کرد به غنیمت درآمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: ملت ایران بر اساس الگوی دفاع مردمی توانست تاریخ ساز شود و در دوران دفاع مقدس به یک قدرت دفاع تبدیل شود، حدود ۴۰ کشور مستقیما از صدام پشتیبانی کردند و ایران به عنوان قدرت دفاعی شناخته شد و با تشکیل جبهه مقاومت، ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای شناخته شد.

وی بیان داشت: امروز ایران به عنوان یک قدرت بین المللی شناخته می شود که نظام سلطه از آن هراس دارد و به همین دلیل مانند اغتشاشات پاییز امسال تمام داشته ها و اندوخته های خود را به میدان آوردند تا این قدرت جهانی که در پرتو اسلام ناب شکل گرفته و الگوی ملت‌های آزاده دنیا است را متوقف کند.

سلیمانی یادآور شد: ما در زمینه اقتصادی و معیشتی مشکل داریم اما ظرفیت های بسیار فراوانی با حضور مردم و خدمتگزاران نظام است که در مسیر حل و فصل قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: امروز ایران را در بسیاری از زمینه مانند توسعه انسانی، نرخ سواد کشور که امروز ۹۶ درصد است، ۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که ۶۰ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند، از لحاظ پزشکی و درمان ایران جز ۳ کشور برتر در زمینه مهار کرونا است.

وی اظهار کرد: در زمینه بهداشت ودرمان و جراحی های پیشرفته امروز کشور به کشورهای همسایه خدمت ارائه می دهد ، رتبه سوم سد سازی در دنیا ، رتبه سوم مهندسی در دنیا، رتبه نهم فولاد در دنیا و منابع نفتی و گازی در سطح دنیا برتر هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بيان اينكه دشمنان از قدرت ایران هراسانند گفت: ملت ایران از لحاظ فرهنگی قوی ترین فرهنگ ها را دارد که نمونه آن در یادواره ها، اربعین، محرم یا بحرانی که ایجاد می شود، وحدت و انسجام مردم را نشان می‌دهند.

وی در ادامه گفت: ملت ایران ملتی در تراز جهانی هستند ، ملت بزرگ با آرمان های بزرگ و رهبری شجاع قطعا آینده امید بخش دارد و از این رو دشمنان دچار خوف هستند که غارت گری های آن‌ها در مناطق مختلف توسط ملت ایران متوقف شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن سرفصل جدیدی آفریدند و ان‌شالله با قدرت و پیشرفت اهداف شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی را محقق کنند.

ارسال نظرات