خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

دشمن بر جنگ ترکیبی و نارضایتی مردم هجوم آورده است/مسئولین نمایشی عمل نکنند

همدان- امام جمعه شهر بهار گفت: دشمن بعد از چهار ماه با یأس از هرگونه اغتشاش و اختلاف افکنی هم‌اکنون بر جنگ ترکیبی و نارضایتی مردم هجوم آورده است
کد خبر: ۹۴۹۶۴۵۵
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دنیا آخر کار انسان نیست، دنیا در حقیقت اول کار انسان است و اگر انسان در دنیا خوب عمل کند زندگی جاودان خود را در دنیای آخرت رقم می‌زند.

وی افزود: آنچه که انسان را در مسیر هدایت کمک می‌کند معرفت و بینش است و اگر معرفت و بینش و علم ما آگاهی نسبت به دنیا و زندگی به اندازه نباشد که غفلت انسان را از مسیر باز می‌دارد.

امام جمعه شهرستان بهار گفت: انسانی موفق است که تربیت صحیح داشته باشد‌ و تربیت صحیح زمانی حاصل می‌شود که منطبق بر عقل و فطرت انسان باشد و همچنین تربیت انسان باید برخاسته از منبع وحی قرآن و سنت نبی مکرم اسلام (ص) باشد و دنیای زیبا دنیایی است که برای آخر انسان هزینه شود و دنیا زمانی برای سرمایه می‌شود که در راه خدا هزینه شود.

وی بیان کرد: منشأ ستم در دنیا حب دنیا است و اگر محبت دنیا ریشه‌کن نشود آنچه که برای ما به ارمغان می‌آورد اضمحلال و نابودی است، تا معرفت و دانش، علم و اگاهی ما افزایش نیابد هدف خود را نمی‌توانیم صحیح انتخاب کنیم.

مصباح با تبریک ایام سرور اهل بیت عصمت و طهارت ولادت با سعادت میوه ابا عبدالله الحسین علی اکبر (ع) و با بیان اینکه ایام ماه شعبان ایام پر خیر و برکت است و باید با تمام وجود قدر لحظه به لحظه‌های این ماه را بدانیم، تصریح کرد: ماه شعبان ماه کسب فضائل و دفع رذایل است و باید آگاه باشیم و قدر فرصت‌ها را بدانیم و آنچه که تجلی علی اکبر (ع) است صحنه کربلا تجلی این فرزند ابی عبدالله(ع) است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید هدف را بشناسید صحنه کربلا را مطالعه کنید و همچنین عرصه ظهور و بروز هدف خداوند متعال از خلقت است و این جهان هستی بدون انسان ناقص است و اگر ایمان خود را تقویت کنیم نگاه و روح و جسم انسان جوان می‌شود .

امام جمعه شهرستان بهار بیان کرد: آنچه که باید بصیرت داشته باشیم و دقت کنیم این است که از مسیری که انقلاب برای ما ترسیم کرده دور نشویم و اینجا نگاه پویایی انقلاب درست‌نمایی است و نه درشت نمایی، تحلیل انقلابی و نقد رویکردها و عملکرد باید صورت گیرد؛ نتیجه این تحلیل انقلابی باید امید و نشاط و مسولیت آفرینی کنند و از یاس و نا امیدی در جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: دشمن می‌خواهد نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی سست شویم، اگر جنگ شناختی دشمن که اشاعه دروغ، تحریف، بزرگ نمایی مشکلات و کوچک نمایی دستاوردها باشد این در حقیقت همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و هم اکنون دشمن جنگ ارزی را بر ما تحمیل کرده و این تلاطم بازار سکه و ارز و پایین آوردن ارزش پول ملی که این چیزی تصادفی نیست.

مصباح عنوان کرد: دشمن بعد از چهار ماه با یأس از هرگونه اغتشاش و اختلاف افکنی هم‌اکنون بر جنگ ترکیبی و نارضایتی مردم هجوم آورده است و این جنگ با بازداشت‌ دلالان و بعضی اخلالگران ارزی حاصل نمی‌شود و باید به فرموده شهید باقری جرأت داشته باشیم و مبادلات را در مقابل اتاق شبهه ساز جنگ اقتصادی درست و حساب شده عمل کنیم .

وی با تبریک به سربازان گمنام امام زمان(عج) که تمام تلاش‌های آنها در پس پشت پرده و مبارزه با فساد قرار گرفته‌ است، اظهار کرد: مسئولین نمایشی عمل نکنند چراکه عمل مسئولین در هر تصویری باید مصوبه و یک معضل را برطرف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار