خصلت جمع گرایانه و مطلوب ایرانیان باعث شده تا نام ایران و ایرانی در سراسر جهان با نام مهربانی شناخته شود. در این بین نیز چه شعرها و سروده ها و متونی تاریخی وجود دارد که بر این ادعا صحه می نهد.
کد خبر: ۹۴۹۶۶۳۰
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

همیاری و نوع اندیشی با همه اجزای جامعه یکی از خصلت های دیرپای ایران و ایرانی است. تاریخ نشان داده است که مردم ایران دلسوزترین با عاطفه ترین و مهربان ترین ملت ها در طول تاریخ بوده و از این بابت از خودگذشتگی های فراوانی نه تنها نسبت به هم میهنان خود که نسبت به نوع بشر داشته اند.

این خصلت جمع گرایانه و مطلوب ایرانیان باعث شده تا نام ایران و ایرانی در سراسر جهان با نام مهربانی شناخته شود. در این بین نیز چه شعرها و سروده ها و متونی تاریخی وجود دارد که بر این ادعا صحه می نهد.

از همین خصلت است که اگر عضوی از اعضای پیکره انسانی در گوشه ای از کشور یا جهان به درد آمده باشد، تمامی آحاد جامعه سراسیمه برای رفع و دفع آن همت گماشته و همه تلاش خود را در آن به کار می گیرند تا مشکل را برطرف نموده و یا حداقل در مقابل آن ابراز همدردی نمایند.

 این خصوصیت ایران زمین است که البته در عناصر فهیم و فکور بانک ایران زمین هم به درستی نهادینه شده است. از همین بابت است که این بانک موفق در عرصه اقتصادی، به محض آنکه ناملایمتی پیش می آید، با مسئولیت شناسی، وارد صحنه شده و آستین همت را بالا کشیده و وارد میدان حل مشکل می شود. حال این مشکل، کرونا باشد یا سیل یا زلزله یا سایر حوادث، نام بانک ایران زمین در تارک خدمت رسانی، نورافشانی می کند.

در زلزله اخیر خوی هم که جمعی از مردم عزیز خطه آذربایجان غربی و شهرستان خوی را درگیر ساخت، این بانک ایران زمین بود که وظیفه خود را به درستی و به لحظه شناخت و با اهدای کانکس های متعدد و بسته های مواد غذایی و بهداشتی و... در کنار هموطنان مان ایستاد.

چنانکه در همین راستا اعلام شد که بانک ایران زمین در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود و یاری به هموطنان زلزله زده در شهرستان خوی، اقدام به خرید و ارسال کانکس جهت اسکان موقت زلزله زدگان کرد.

رسول اسدی مدیرشعب استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به همراه نمایندگان شهردار و کمیته امداد منطقه فیرورق با حضور در منطقه، افراد حائز شرایط را شناسایی و تعداد 8 عدد کانکس جهت اسکان و 1 کانکس سرویس بهداشتی تحویل این افراد شد.

لازم به ذکر است پیش از این در روزهای ابتدایی وقوع زلزله طی دو مرحله کارکنان بانک ایران زمین نیز در اقدامی مناسب و خودجوش با جمع آوری کمک های مالی، 150 بسته غذایی و بهداشتی را به این منطقه ارسال و توزیع کردند.