خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

باید واقعیت‌ها و دستاوردها را به درستی برای نسل جدید تبیین کرد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها و دستاوردها را به درستی برای نسل جدید تبیین کرد، گفت: باید رسانه‌ها متناسب با ویژگی‌های تربیتی آنها موضوعات را طراحی کنند.
کد خبر: ۹۴۹۶۷۲۰
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در جمع بانوان فعال رسانه و آئین اختتامیه جشنواره «زن، وطن، آگاهی» که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، با  بیان اینکه ما در مسئله معرفی جایگاه زنان در تمدن غرب کوتاهی کرده‌ایم، اظهار کرد: امروز در کشور ما الگویی که برای یک دختر نوجوان مطرح است همان الگوی غربی است.

وی بیان کرد: تا رسانه‌ها نتوانند اتفاقی که برای زن غربی افتاده را تشبیه کنند و به بانوان ثابت نکنند که آن زن، زن ایده آل نیست کار تبلیغی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب خیلی اثر نخواهد داشت، متاسفانه نظام فرهنگی ما هم آن زن را با آن نوع پوشش به عنوان ارزش معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز نیازمند فعالیت قرارگاه‌های فرهنگی به معنای واقعی کلمه در جامعه هستیم، افزود: ما امروز نیاز به یک مغز متفکر داریم تا در حوزه فرهنگ جریان سازی کرده و بتوانیم از یک مرکز فکری جریان اجتماعی، فکری و فرهنگی ایجاد کنیم اما متاسفانه یک قرارگاه فرهنگی واحد که بتواند جریان‌سازی کند در استان وجود ندارد که این نقطه ضعف است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جامعه به دلیل این است که قرارگاه‌های فرهنگی ما دچار مشکلات ساختاری هستند، تصریح کرد: البته در واقعیت کلمه ما در قرارگاه فرهنگی که بتواند شکل بگیرد و مدیریت کلانی داشته باشد، هم ضعف داریم.

* رسانه‌های استان در عرصه‌های فرهنگی ضعیف عمل کرده‌اند

شعبانی با بیان اینکه رسانه‌های استان در عرصه‌های فرهنگی ضعیف عمل کرده‌اند، اضافه کرد: ما در فعالیت رسانه‌ای نیز نیاز به این قرارگاه داریم و این گونه نیست که تنها مسائل کلان فرهنگی نیاز به قرارگاه داشته باشند؛ رسانه‌های استان ظرفیت و توانایی بسیاری دارند، باید کسانی که دغدغه فرهنگی دارند ولو اینکه از نظر سیاسی با هم متفاوت باشند، چرا که قرار نیست همه از نظر سیاسی یکی باشند اما باید در عرصه فرهنگی بیشتر وحدت داشته باشند و یک جبهه فرهنگی شکل گرفته و تولید محتوا کنند و این محتوا در عرصه اجتماعی تبدیل به فرهنگ شود.

وی بر لزوم معرفی بانوان نخبه و تبیین نگاه و رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به بانوان در جامعه تاکید و بیان کرد: متاسفانه آن طور که باید، ما نتوانسته‌ایم بانوان نخبه در استان را  به جامعه معرفی کنیم وآمار دقیق و کاملی از تعداد بانوان موفق و نخبه استان وجود ندارد، در صورتی که نیاز بود امروز این بانوان نخبه در مسئله زن ورود داشته و ادعا کنند که نگاه جمهوری اسلامی به زنان  و بانوان اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: رسانه‌ها در بخش معرفی بانوان نخبه به جامعه و بهره‌مندی از این ظرفیت برای مدیریت استان تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس اشاره و عنوان کرد: اینکه می‌گویند جمهوری اسلامی مخالف تحصیل است و مسمومیت در مدارس، کار خود نظام است، به قدری باطل بودن آن روشن است که دلیلی برای جواب وجود ندارد.

* رسانه‌ها تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از مسئولین مطالبه کنند

شعبانی با تشریح مشکلات فرهنگی استان، با بیان اینکه رسانه‌های استان باید تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از مسئولین مطالبه و پیگیری کنند، یادآور شد: بنده وظیفه دارم بعضی از مسائل کلان فرهنگی را در شورای فرهنگ مطرح کنم اما بخش پیگیری آن باید توسط اهالی رسانه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها و دستاوردها را به درستی برای نسل جدید تبیین کرد، ادامه داد: ما همه دغدغه نسل جدید را داریم چرا که این نسل در فضای تربیتی متفاوت و فضای مجازی رشد کرده‌اند بنابراین باید رسانه‌ها متناسب با ویژگی‌های تربیتی آنها موضوعات را طراحی کنند که البته باید برای این موضوع از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده می‌شد که متاسفانه اتفاقی نیافتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید از مسئولین در خصوص اینکه تا چه حد ظرفیت‌های فرهنگی را در اختیار نوجوانان قرار دهند سوال کنند، اظهار کرد: لازم است رسانه در این خصوص به طور جدی ورود کنند و در این ایام آخر سال این سوال را از مسئولین داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود تصویب طرح در اختیار قرار دادن ظرفیت فرهنگی و ورزشی برای جوانان، متاسفانه این موضوع آن طور که باید انجام نشده است که لازم است رسانه‌ها این موضوع را از مسئولین پیگیری کنند.

شعبانی با بیان اینکه بانوان استان  نیازمند محیطی مناسب برای ورزش و تفریح هستند، عنوان کرد: از سال ۹۸ موضوع فضای تفریحی مخصوص بانوان را پیگیری کرده‌ام اما متاسفانه هنوز فضای مناسب برای بانوان و دختران نوجوان برای تفریح وجود ندارد که لازم است تمام این موضوعات را بسیج، بسیج رسانه و رسانه‌های استان مطالبه‌گری کنند چرا که کار رسانه موثر است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری باید مدیران و مسئولینی که به معنای واقعی به مردم خدمت کرده‌اند به جامعه معرفی کنند، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین تنها برای رضا خدا و خدمت به مردم کار و تلاش می‌کنند و اگر مسئولی وجود دارد که رانت و فساد می‌کند در مقابل مسئولین بسیاری وجود دارند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند که لازم است به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار