خبرهای داغ:
سردار تولایی؛

اردو‌های راهیان نور، پلی برای سفر به سال‌های دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی برای یادآوری و انتقال استقامت ملت ایران مقابل دشمن به نسل جدید است.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۵۱
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان، سردار سرتیپ محمد تولایی به سخن امام خمینی (ره) درخصوص خوزستان و مردم این استان که "خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب در دوران دفاع مقدس ادا کردند" اشاره کرد و گفت: مردم غیور و صبور این استان باعث افتخار ملت ایران هستند.اردوهای راهیان نور، پلی برای سفر به دوران دفاع مقدس

 

وی افزود: در هر فرهنگ و تمدنی که جست و جو می‌کنیم، جلوه‌هایی از شجاعت، رشادت و مقاومت‌هایی که در مقابل دشمنان نشان داده اند، به چشم می‌خورد.

 

سردار سرتیپ تولایی دفاع مقدس را جزو مولفه‌های تمدنی ایران اسلامی برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فراموشی و غفلت از آن و همچنین تحریف را ۲ خطر مهم برای اتفاق‌های ۸ سال دفاع مقدس گوشزد کرده است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآوری و آشنایی نسل جدید با دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام را مهم‌ترین راه برای حفظ این مولفه فرهنگی و انتقال آن به آیندگان دانست و اضافه کرد: اعزام اقشار مختلف جامعه به مناطق عملیاتی و جنگی، بازدید و آشنایی با حماسه آفرینی ها، از خود گذشتگی‌ها و ایثار، سبب حفظ مولفه‌های تمدنی و فرهنگی ایران و اسلام است.

 

روحیه ملی، مولفه‌ای مهم در ارزیابی قدرت و ایستادگی ملت‌ها

 

وی یکی از مولفه‌های مهم در ارزیابی قدرت ملت‌ها برای ایستادگی مقابل دشمنان را روحیه ملی یک کشور برشمرد و گفت: زمانیکه می‌خواهند قدرت و توانایی‌های یک کشور را در مجامع بین المللی و نظامی برآورد کنند، این مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند.

 

سردار سرتیپ تولایی می‌گوید: ملتی که روحیه شجاعت، از خودگذشتگی، ایستادگی، استقامت و پایداری در مقابل دشمنان داشته باشد، بدون شک در ارزیابی‌های دشمن و رقبا، این ملت ملتی شکست ناپذیر تلقی می‌شود که به راحتی نمیتوان به آن تجاوز کرد.

 

وی گفت: وقتی جوانان و نوجوانان ما با ایثار و رشادت‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران کشور آشنا می‌شوند، بدون در روحیه آن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد و باعث افزایش قدرت تاب آوری در مقابل مسائل مختلف جامعه خواهد شد، بنابراین از این جنبه ها، موضوع اردوهای راهیان نور که به تعبیر مقام معظم رهبری، یک فناوری فرهنگی است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

جوانان و نوجوانان، حامل فرهنگ دفاع مقدس

 

سردار سرتیپ تولایی افزود: ملت ایران در سال‌های قبل و باوجود رخداد مختلف نشان داده اند که با فرهنگ دفاع مقدس انس دارند و مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با اشتیاق از مناطق جنگی بازدید می‌کنند که امیدواریم این اردو‌ها در ارتقای روحیه ملی ما موثر واقع شوند.

 

وی یکی از ویژگی‌های فرهنگ را سیال بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: اگر فرهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل نشود، رو به نابودی می‌رود، بنابراین فرهنگ دفاع مقدس باید در نسل‌های آینده جریان داشته باشد و امروز جوانان و نوجوانان ما حامل این فرهنگ هستند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: نکته جالب توجه این است که خادمان مناطق عملیاتی و راویان از نسل‌های بعد از جنگ هستند، که با مطالعه و فراگیری آموزش‌های لازم، برای افراد با سنین پایین‌تر روایتگری می‌کنند که این امر نشان می‌دهد که فرهنگ دفاع مقدس فقط در نسل جنگ باقی نمانده و بلکه به نسل‌های بعدی نیز منتقل شده است.

 

سردار سرتیپ محمد تولایی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را همانند انتقال فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) به نسل‌های بعدی از واقعه تشبیه کرد و گفت: ما نیز واقعه عاشورا را ندیده و در جنگ جبهه حق علیه باطل حضور نداشتیم، ولی نسل به نسلبه ما منتقل شده و ما نیز آن را به نسل‌های بعدی و آیندگان منتقل می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها