فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا توسعه و تحول در استان اردبیل رقم بخورد.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۰۵
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲

همت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در مسیر توسعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمان عرصه محرومیت‌زدایی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: این گروه جهادی در ابعاد مختلف از کارها و پروژه‌های عمرانی گرفته تا طرح‌های بهداشتی، درمانی، تأمین جهیزیه و خدمات عمومی در خدمت روستاییان و ساکنان مناطق محروم هستند تا زمینه و بستر برای کارهای تحولی به وجود آید.

وی تصریح کرد: به همت این گروه‌های جهادی بیش از یک‌هزار و ۲۰۸ پروژه عمرانی و ۳۲۷ پروژه غیرعمرانی در مناطق مختلف استان اردبیل انجام شده و یا در مرحله اجرا است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در سخت‌ترین شرایط کرونا این گروه‌های جهادی با توزیع بسته‌های بهداشتی سعی کردند تا به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و زمینه و بستر بهبود بیماران را با راهکارهای مناسب فراهم کنند.

محمدی اصل افزود: در سال آینده نیز به همت این گروه‌های جهادی، طرح‌های آبرسانی به روستاها و ساخت مساجد و مدارس در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته تا بتوانیم زمینه و بستر توسعه متوازن را در استان اردبیل مهیا کنیم.

وی رویکرد شکل‌گیری این گروه‌های جهادی را کمک به محرومان، دستگیری از نیازمندان و تقویت بخش عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم عنوان کرد و ادامه داد: سپاه و بسیج به عنوان مجموعه‌ای دلسوز و انقلابی تلاش می‌کند تا در مسیر خدمت‌رسانی به مردم حاضر بوده و در سنگرهای مختلف این خدمات متنوع را به ساکنان مناطق مختلف ارائه کند.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر به همت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی تهیه و توزیع ۲ هزار و ۸۸۱ سری جهیزیه به نوعروسان انجام شده تا در آستانه شروع زندگی بخشی از دغدغه زوجین رفع شود.

وی به ساخت ۱۸۰ واحد مسکن مددجویی به همت گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در قالب طرحی که با کمیته امداد و توافق نهادهای انقلابی انجام شده، این واحدهای مسکونی افتتاح و تحویل شده که ۲۰۰ میلیون تومان بنیاد مسکن و کمیته امداد مشارکت کرده و سایر پشتیبانی‌ها نیز از سوی گروه‌های بسیج سازندگی انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا طرح‌های آبرسانی به ۴۵۴ روستا را نیز هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم که بهره‌برداری از آبرسانی به ۹۵ روستا در حال نهایی شدن است.

به گزارش بسیج، در این مراسم از گروه‌های جهادی برتر بسیج سازندگی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظرات