خبرهای داغ:
هنری گفت: در راستای کمک به آبادانی روستا‌ها بیش از ۲۰ هزار بذر، نهال، درخت و درختچه مثمر به همت جهادگران استان با یاد ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در مناطق روستایی و محروم بر اساس نیاز سنجی و شناسایی آب و هوای هر منطقه کاشت شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۴۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه مراسم درختکاری در روستای ذکری ضمن تبریک ایام شعبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، در کنار همدیگر و به همت جهادگران عزیز و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آبادانی بکوشیم.

هنری عنوان کرد: از هفته گذشته تا به امروز در راستای کمک به آبادانی روستا‌ها بیش از ۲۰ هزار بذر، نهال، درخت و درختچه مثمر به همت جهادگران عزیز استان با یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی استان در مناطق روستایی و محروم بر اساس نیاز سنجی و شناسایی آب و هوای هر منطقه کاشت شده است.

هنری بیان کرد: ترویج فرهنگ درخت و درختکاری به نسل‌های آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، زیرا فرهنگ درختکاری و حفظ و احیای فضا‌های سبز و منابع طبیعی یکی از راه‌های توسعه پایدار در جوامع امروزی محسوب می‌شود، به همین منظور با عنایت به اهمیت پایداری عرصه‌های طبیعی، جهادگران استان به یاد و خاطر ۶ جهادگر آسمانی خراسان جنوبی در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشتند.

وی افزود: جهادگران آسمانی جهادگرانی هستند که در حین ماموریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بر اثر حادثه به رحمت خدا رفته‌اند و، چون در مسیر خدمت به مردم بوده مطمئنا در پیشگاه الهی اجر شهید خواهند داشت.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون حدود ۵۴ نفر در کشور شناسایی شده‌اند که شش نفر مربوط به خراسان جنوبی هستند

هنری عنوان کرد: جهادگر محمد خراسانی از سرایان و جهادگران علیرضا پروانه، محمد رضا سبزه بین، پژمان هاشمی، حبیب فرزانه و رحمت شیرین از شهرستان نهبندان هستند.

وی افزود: جهادگران بسیجی آتش به اختیار استان، چون گذشته به صورت شبانه روزی و مخلصانه در خدمت مردم عزیز مناطق محروم و کم برخوردار خواهند بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها