خبرهای داغ:
رئیس قوه قضائیه گفت: قرار شد ۴۸۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان برای رفع برخی از مشکلات اداری در مدت ۲ سال کمک شود و امید است بخش اعظم آن در سال ۱۴٠۲ تخصیص داده شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۱۸
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌‎الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشکر از مردم و مسؤولان اصفهان و تبریک نیمه شعبان، با بیان اینکه در این سفر هیأت‌هایی به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند و گزارش‌هایی تهیه کردند، اظهار داشت: پیش از ظهر جلسه‌ای با فعالان اقتصادی و نماینده صنوف داشتیم که نکات خوبی بیان کردند و در این راستا وقتی مستقیماً مشکلات صنوف، فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان را شنیدم احساس مسؤولیت بیشتری کردم.

وی افزود: در ادامه نشستی با اقشار مختلف داشتیم که تعدادی از نمایندگان مردم از جمله خانواده شهدا، اساتید،کارگران،کشاورزان و دانشجویان مطالب را با صراحت بیان کردند و امید است بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

رهایی ۴۹ نفر از قصاص در اصفهان

محسنی اژه‌ای گفت: جلسه‌ای با تعدادی از خیران برگزار شد که باعث شدند ۴۹ نفر از قصاص نجات پیدا کنند و در این راستا اولیای دم نیز از حق قصاص خود گذشتند و ۴۷ نفر محکوم به قصاص نفس و ۲ نفر قصاص عضو بخشیده شدند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بعد از ظهر نیز با همکاران قضایی جلسه‌ای داشتیم، عنوان کرد: در استان اصفهان همکاران با کمبود قاضی، کادر اداری، ساختمان‌ها مواجه‌اند، همچنین برخی زندان‌ها داخل شهر قرار گرفته که بررسی شد البته این موارد زمان‌بر است و فعلاً باید مطالعه آن انجام شود.

در اصفهان مشکلات عدیده‌ای وجود دارد

وی با اشاره به جلسه شورای اداری با حضور تمام مدیران استان گفت: در اصفهان مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که باید دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکلات رفع شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فرونشست، آب، حقابه کشاورزان، آلودگی هوا از جمله مسائل مهم استان است که نیازمند تلاش سه قوه است، اظهار کرد: در این بازه مجموعه استانداری اصفهان پروژه‌های خوبی را تعریف کردند که نیازمند کمک است و در این راستا باید از مرکز به آن‌ها کمک شود و از سویی برخی اختیارات به آن‌ها تفویص شود.

۷۷۰ کارمند وارد دستگاه قضای اصفهان خواهند شد

رئیس قوه قضائیه گفت: در پایان نیز جلسه‌ای داشتیم که در آن گزارش سفر شهرستان‌ها جمع‌بندی شد و در مجموع قرار بر این است که اردییهشت سال جاری ۷۷٠ کارمند اداری به استان تزریق کنیم و تلاش می‌کنیم تا نیمه اول سال نیز حدود ۱٠٠ قاضی وارد دستگاه قضای اصفهان شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد ۴۸۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان برای رفع برخی از مشکلات اداری در مدت ۲ سال کمک شود و امید است بخش اعظم آن در سال ۱۴٠۲ تخصیص داده شود هر چند بیش از این نیاز است و استاندار نیز قول همکاری داد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها