خبرهای داغ:
مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش خبر داد

اجرای طرح «پیوند مسجد، محله و مدرسه» در ۳ هزار واحد آموزشی

همدان-مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح پیوند مسجد، محله و مدرسه در حال حاضر در ۳ هزار واحد آموزشی سراسر کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۳۱
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میکائیل باقری در همایش اجلاس نماز شهرستان نهاوند اظهار کرد: با توجه به اینکه ما متولی مسائل تربیتی دانش آموزان هستیم، به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ بنابراین لازم است در این زمینه اولیا و سایر نهاد‌های فرهنگی با ما همکاری و همراهی کنند.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز افزود: مسئله نماز یکی از مهمترین مسائل تربیتی است که اگر به شکلی مطلوب در مدارس برگزار شود، می‌تواند آثار و برکات زیادی را در تربیت دینی دانش آموزان داشته باشد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نماز باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و نهادینه شدن نماز صرفاً در مدرسه امکان پذیر نیست؛ بنبراین با همکاری فعالین امر نماز چه در داخل و چه در خارج از مدرسه، این امر امکان پذیر است.

وی در ادامه از اجرای طرح «سه میم» یا پیوند مسجد، محله و مدرسه خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، با حضور اولیا و مربیان، دانش آموزان از مدرسه خارج شده و در اولین مسجد محل حضور یافته و با حضور روحانی، مباحث وضو، احکام و اقامه نماز را فرا می‌گیرند.

باقری ادامه داد: طرح پیوند مسجد، محله و مدرسه در حال حاضر در ۳ هزار واحد آموزشی سراسر کشور اجرا می‌شود و مدارسی که در جوار مساجد هستند، می‌توانند نماز جماعت ظهر و عصر را در مساجد برگزار کنند و یا امام جماعت مسجد به مدرسه آمده و نماز جماعت را با دانش آموزان برگزار کند.

وی یادآور شد: همچنین امامان جماعت در بین دو نماز حدود سه دقیقه احکام دینی را برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند و مسابقه می‌گذارند و جایزه می‌دهند تا جاذبه برگزاری نماز جماعت بیشتر شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با اجرای ۲۵ طرح نسبت به جذب بیشتر دانش‌آموزان به نماز اقدام شده که یکی از آن‌ها تجهیز و زیباسازی نمازخانه‌ها است که بر اساس امکانات مالی مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک تیم پژوهشی در حال بررسی استقبال و میزان انگیزه حضور دانش آموزان در نماز جماعت و آثار و برکات نماز در رفتار افراد است، ادامه داد: در حال حاضر طبق مشاهدات، معمولا نمازخانه‌ها تکمیل می‌شود و وضعیت کنونی مطلوب و قابل قبول است.

باقری در ادامه با اشاره به فراهم شدن زمینه نظارت بر فعالیت اقامه نماز در مدارس، گفت: اخیرا ما سامانه‌ای با عنوان نورینو طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن اولیا می‌تواند وارد سامانه شده و همانگونه که بر فعالیت‌های آموزشی نظارت می‌کنند، بر وضعیت نماز فرزند خود نیز نظارت داشته باشند که همین مسئله کمک بزرگی برای ما در جهت نهادینه سازی نماز در بین دانش آموزان است.

وی در پایان با ذکر حدیثی از ائمه معصومین (ع) مبنی بر اینکه «اگر کسی گناهی را مرتکب شود تا هفت ساعت به حساب او نوشته نمی‌شود»، گفت: در این روایت منظور این است که اگر نماز‌های پنجگانه در زمان خودش اقامه شود، بیشتر از هفت ساعت فاصله ندارند بنابراین فرشته‌ها به واسطه نماز از نوشتن گناه منصرف می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات