زنجان-مربی عقیدتی سیاسی زنجان با اشاره به اینکه آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی(عج) از مهم ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد، تاکید کرد:اولویت اول شناساندن امام به جامعه و عمق بخشی به باورهای مردم و بصیرت افزایی در راستای اهداف الهی و احکام الهی و شریعت الهی است.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۶۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

آماده سازی جامعه برای درک ظهور امام زمان(عج) وظیفه همگان است

حجت‌الاسلام علی غنیمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار داشت:حضرت امام زمان، مهدی موعود (عج) در نیمه‌ی شعبان سال 255 هجری قمری در سامرا به دنیا آمد. پدرش امام حسن عسکری (ع) و مادر آن حضرت، نرجس خاتون است، حضرت هم‌نام و هم‌کنیه‌ پیامبر اسلام (ص) و دارای القاب قائم، منتظر، حجت، مهدی، خلف صالح، صاحب الزمان، بقیةاللّه و... می‌باشد.  

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان در فرهنگ و ادب کهن فارسی، شب برات نامیده شده است، عنوان کرد:حافظ شیرازی در کنار کلمه برات از تعبیر شب قدر برای نیمه شعبان استفاده کرد. 

حجت الاسلام غنیمتی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)  «مَن أحيا لَيلةَ العِيدِ و لَيلةَ النِّصفِ مِن شَعبانَ ، لَم يَمُتْ قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوبُ، هركه شب عيد [فطر و قربان] و شب نيمه شعبان را احيا كند ، در آن روزى كه دلها مى ميرند دل او نميرد.»، گفت :این نشان از جایگاه و عظمت شب نیمه شعبان و احیا آن است.  

مربی عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به ویژگی های امام زمان(عج)، افزود :عبودیت و بندگی حضرت یکی از مهمترین ویژگی های ایشان می باشد و دیگر ویژگی حضرت خلق محمدی است که حضرت محمد (ص) و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان الگوی اسوه در همه ستون معرفی شده اند و پیامبر اکرم (ص)  در قرآن کریم به داشتن خلق عظیم ستوده شده است؛ حضرت صاحب الزمان (عج) نیز صاحب حشمت، سکینه و وقار است.  

وی با اشاره به آیه وَ فِعْلُکُمُ الْخَیْرُ وَ عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ…، گفت :حضرت مهدی موعود (عج) اهل جود و کرم است و بخشنده بودن در دوران عصر ایشان به عنوان یک فرهنگ در بین مردم رواج خواهد یافت .  

حجت الاسلام غنیمتی تصریح کرد:از دیگر ویژگی های امام زمان (عج) برپا کردن دولت عدالت است طوری که در سراسر دنیا عدالت برپا و هیچ کس از برکت عدل و انصاف حضرت بی بهره نخواهد ماند.

این مسئول با اشاره به اینکه آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) از مهم ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد، تاکید کرد:اولویت اول شناساندن امام به جامعه و عمق بخشی به باورهای مردم و بصیرت افزایی در راستای اهداف الهی و احکام الهی و شریعت الهی است.

حجت الاسلام غنیمتی با بیان اینکه امام زمان (عج) آوردنی است نه آمدنی، خاطرنشان کرد:باید زمینه ظهور را بگونه ای فراهم کرد که همه جامعه پذیرا امام زمان خود باشند و امام  خود را بشناسند و  برای تابیدن نور امامت و برپایی عدل و قسط آماده شوند. 

ارسال نظرات