مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفتگو با بسیج:

دانش آموزان زمینه سازان اقتدار ایران اسلامی/اردوی راهیان پیشرفت نورانی گامی در اجرای جهاد تبیین است

سردار باستان گفت: همه‌ی اردو‌های راهیان پیشرفت با دو هدف امیدآفرینی و روحیه خودباوری و جهاد تبیین انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۷۵
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

دانش آموزان زمینه سازان اقتدار ایران اسلامی/اردوی راهیان پیشرفت نورانی گامی در اجرای جهاد تبیین است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج صبح امروز و هم‌زمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، ۱۶۵ نفر از دانش‌آموزان سمپاد از هفت استان کشور اعم از خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری از پارک ملی هوا و فضا بازدید کردند

دانش‌آموزان سمپاد در این بازدید ضمن آشنایی با توانمندی‌های موشکی کشور، از آخرین دستاورد‌های صنعت دفاعی نیروی هوافضای سپاه در حوزه ساخت پهباد بازدید کردند.

سردار مجتبی باستان، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: این اردو‌ها در سه سطح طراحی و برنامه‌ریزی شده است مرحله اول اردو‌های راهیان‌نور جاری است که جمعا تاکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: دومین مرحله، اردوی راهیان پیشرفت است که دانش‌آموزان از کارخانجات، صنایع بزرگ و پارک‌های علم و فناوری شهرستان و استان خود بازدید می‌کنند که تاکنون ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در این سطح از صنایع و کارخانجات بزرگ و پارک‌های علم و فناوری استان خود بازدید کردند.

وی اظهار کرد: سومین سطح، اردو در سطح ملی برای دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان در پایه نهم و دهم بوده و تاکنون هشت کاروان در این سطح اعزام شده است و مجموعاً ظرف چند روز آینده ۱۰ کاروان اعزام خواهد شد.

سردار باستان با بیان اینکه این کار با دو هدف امیدآفرینی و روحیه خودباوری و جهاد تبیین انجام شده است، عنوان کرد: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر و در جنگ ترکیبی در مدارس قصد داشتند تا امید دانش‌آموزان را به یاس تبدیل کنند و در همین راستا در فضای مجازی ایران را به دانش‌آموزان ضعیف معرفی کرده بودند؛ اما زمانی که دانش‌آموزان پیشرفت‌ها، دستاورد‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی را ببینند، حتماً در روحیه آن‌ها اثرگذار خواهد بود و یک ایران قوی را مشاهده خواهند کرد.


مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه افزود: این دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند و بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط همین دانش‌آموزان در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه در صنعت موشکی و ساخت پهباد ایران اسلامی جز کشور‌های برتر و قدرتمند در دنیا محسوب می‌شود گفت: این دستاورد‌ها برای دنیا پیام اقتدار و بازدارندگی را صادر خواهد کرد.

سردار باستان در ادامه گفت: دانش‌آموزان اگر این موضوع را به‌طور ملموس حس و درک کنند با روحیه بهتری به علم‌آموزی و تحصیل اقدام خواهند کرد تا تبدیل به یک دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی شوند و در آینده نیز تبدیل به یک مدیر خوب و انقلابی برای کشور شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: زمینه‌ساز اقتدار ایران اسلامی همین دانش‌آموزان عزیز نسل امروزی هستند و یقین بدانیم همین دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد و یکی از دلایل اصلی و قطعی دشمن در جریان اغتشاشات اخیر دهه هشتادی‌ها بود با شگرد جنگ ترکیبی به سراغ آن‌ها آمد.

وی افزود: وظیفه ما در این عرصه امیدآفرینی و جهاد تبیین است. دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی دانش‌آموزی است که علاوه بر تلاش‌های علمی به مسیر تربیت خود توجه کند.

سردار  باستان تصریح کرد: باید باور داشت دانش‌آموزان درخشان آینده سازان این مرز و بوم هستند و بی شک زمینه‌سازان بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی خواهند بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی مطرح کرد: این اردو امروز از صنایع هوا و فضا آغاز می‌شود و در عصر امروز نیز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هرمزگان بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در پایان از صنایع کشتیرانی بازدید می‌شود و پس از آن دانش‌آموزان از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه و صنایع پهبادی دیدن خواهند کرد.

ارسال نظرات