خبرهای داغ:

مراسم یادواره شهدای پادگان ابوذر و منطقه قلعه شاهین سرپل‌ذهاب برگزار شد

مراسم یادواره شهدای بمباران هوایی ۱۶ اسفند پادگان ابوذر و منطقه قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب عصر سه‌شنبه به همت تیپ ۷۱نزاجا و با حضور مسئولان، یادگاران دوران دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم، رزمندگان و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر شهرستان در این پادگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۰۰
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، فرماندار سرپل ذهاب در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: تداوم راه شهدا یک رسالت خطیر و وظیفه سنگینی است که بر دوش همه کسانی که پایبند به نظام و انقلاب هستند، قراردارد.

صدراله بابلی افزود : ما هرچه داریم از شهدایی داریم که جان خودرا برطبق اخلاص گذاشتند تا از اسلام و انقلاب و کشور و مردم دفاع کنند.

وی تصریح کرد: امروز اگر نظام و کشور در اوج قله های عزت و اقتدار قراردارد به برکت خون شهدا است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب با اشاره به بمباران هوایی پادگان ابوذر اذعان کرد: رزمندگان سپاه و ارتش و بسیج در پادگان ابوذر در حال آماده شدن برای حضور در جبهه های مختلف بودند که توسط اسکادران هوایی رژیم بعث عراق مورد حمله هوایی و بمباران قرار گرفت و یک هزار و ۲۵۳ شهید در این بمباران تقدیم انقلاب شد.

بابلی ادامه داد : پادگان ابوذر امروز تبدیل به ۲کوهه غرب شده و هرساله در سالگرد این بمباران هوایی در ۱۶ اسفند مراسمی برای گرامیداشت شهدای این بمباران برگزار می شود و یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار ارتش است

فرمانده تیپ ۷۱ پادگان ابوذر نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: پادگان ابوذر میعادگاه عروج عاشقترین و عزیزترین بندگان خداست که جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از کشور و مردم دفاع کنند.

سرهنگ عادل حیدری افزود : به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست از این رو برگزاری مراسم یادواره شهدای ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳ را با حضور مسئولان، مردم و خانواده های شهدا و رزمندگان تیپ ۷۱ برگزار می کنیم که هم تجدید میثاقی با امام و شهدا داشته و هم در راستای ترویج فرهنگ جبهه و شهادت گام برداشته و یاد و خاطره شهدای گرانقدر پادگان ابوذر و منطقه قلعه شاهین را گرامی بداریم.

وی تصریح کرد: این مراسم ریشه در منویات رهبر انقلاب دارد و همچنین در راستای اجرای طرح لبیک است که توسط امیر حیدری پایه گذاری شده است.

فرمانده تیپ ۷۱ نزاجا عنوان داشت: پادگان ابوذر در دفاع مقدس اهمیت خاصی داشته و امروز یادگار دوران دفاع مقدس است که برابر منویات رهبر انقلاب باید به دوکوهه غرب تبدیل شود.

پیوند میان ارتش و مردم همچنان ادامه دارد

فرمانده سابق پادگان ابوذر در دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: پیوند میان ارتش و مردم از دوران مبارزات انقلابی شروع شده بود و همچنان وجود دارد.

سرهنگ آذربون افزود : در دوران مبارزات انقلابی در سرپل ذهاب هم مردم می دانستند که ارتشیان حامی آن ها هستند و هم ارتش می دانست که مردم هوای ارتشیان را دارند از این رو در پیروزی انقلاب یک اسلحه از پادگان ابوذر کم نشد و هیچ حمله مردمی به پادگان صورت نگرفت و مردم از ارتشیان می خواستند که از شهر حفاظت کنند.

وی تصریح کرد : نیروهای ارتشی در دوران مبارزات انقلاب در سرپل ذهاب نسبت به تکثیر نوار ضبط سخنرانی ها و کپی پیام‌های امام اقدام و آن ها را برای پخش کردن در بین مردم شهرستان به دست شخصی‌ها می دانند از این رو هماهنگی و همکاری و تعامل خوبی بین ارتش و مردم وجود داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اذعان کرد: امکانات و تجهیزات برای دفاع از شهر در ابتدای انقلاب بسیار کم بود اما وحدت و همدلی خاصی بین نیروهای ارتشی و مردمی وجود داشت و از شهر و جداره مرزی حراست می کردند.

سرهنگ آذربون تصریح کرد : پادگان ابوذر در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشت و محور اصلی منطقه عملیاتی غرب بود و عمده نیرو و تجهیزات سپاه و ارتش در این پادگان قرار داشت از این رو در سال ۱۳۶۳ که رزمندگان اسلام در حال آماده شدن برای حضور در جبهه ها بودند مورد بمباران هوایی قرار گرفت و رزمندگان بسیاری دراین پادگان به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات