خبرهای داغ:

توجه به اقتصاد حجاب در جامعه/حفظ حرمت ماه رمضان در ایام نوروز

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر توجه به اقتصاد حجاب در کشور گفت: باید با ایجاد مکان‌های در ایام نوروز برای مسافرین از حرمت شکنی در ماه رمضان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۱۵
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

توجه به اقتصاد حجاب در جامعه/حفظ حرمت ماه رمضان در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به میزبانی سالن جلسات شهدای مدافع حرم سپاه ناحیه شاهرود با تاکید بر اینکه هر چه جشن‌های مهدویت هدف گذاری بهتر شود در بخش فرهنگی موفق‌تر خواهیم بود، از همه مردم و هئیت‌ها فعال و ارکان‌ها و نهاد‌ها در این امر تقدیر و تشکر کرد.
او با اشاره به دغدغه در موضوع عفاف و حجاب که بعد اغتشاشات حریم شکنی شد، افزود: در این مهم بیشترین فشار به قوه قضاییه و پلیس می‌آید در حالی که همه ارگان‌ها وظایفی دارند و دغدغه مند‌ها گلایه دارند و مطالبه گری می‌کنند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه در بخش ایجابی عفاف و حجاب باید مطالبه گری شود، ادامه داد: در اقتصاد حجاب چه کرده ایم در تهیه لباس ارزان چه کردیم و ادارات و نهاد‌ها در ترویج این فرهنگ چکار می‌کنند؟
او تاکید کرد: در بخش ایجابی همه باید فعال شوند و در بحث سلبی نیز آن عده اندک که قبح زدایی می‌کنند باید برخورد جدی شود
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه مبارک رمضان نیز اشاره و خواستار جلوگیری از حرمت شکنی در این ماه و ایجاد مکان‌هایی برای مسافرین با رعایت ملاحظات شد.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این نشست بر توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بویژه نهاد‌ها و سازمان‌ها و بر اقتصاد حجاب و ارائه خدمت بهتر به جامعه تاکید کرد.
او با اشاره به ماه مبارک رمضان بر قرار دادن مکانی برای مسافرین با امکانات رفاهی و پذیرایی تصریح کرد.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه شاهرود، نیز در این نشست با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ ترکیبی از سال‌های گذشته و الان موضوعات مختلفی را هدف قرار دادند که موضوع عفاف و حجاب از آن جمله است.
او تصریح کرد: کار ایجابی و فرهنگ سازی در کنار کار سلبی باید دیده شود و نیروی انتظامی و قوه قضائیه هم در فضای مجازی و حقیقی باید رصد داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی را نیز برگزار و نشاط اجتماعی باید با کمک همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها انجام شود.
سیدعلی رضوی نسب امام جمعه شهر بسطام نیز در این نشست با تشکر از آذین بندی دهه فجر و ایام فاطمیه در سطح شهر شاهرود و بسطام، افزود: برای ماه مبارک رمضان باید فضای عمومی شهر‌ها رمضانی شود و تلفیقی از نوروز و رمضان باشد.
او گفت: باید در پارک‌ها و خیابان‌ها و میدان‌های ما فضای فرهنگی ایجاد و انجام شود.
در این نشست در خصوص برنامه‌های شورا و ستاد بحث و تبادل نظر گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها