خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: شروع فرایند آب‌رسانی به روستاها در اردیبهشت ماه با بستن قراردادی برای ۷ هزار و ۱۳۸ روستا آغاز شد که در مرحله اول ۶۵۰ مورد آن به اتمام رسیده و نتیجه کار جهادی است.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۸۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستاهای شهرستان نایین اظهار داشت: در این روز خدمتی که به مردم این منطقه انجام می‌شود، باعث خیر و برکات خواهد بود و امید است به تمام روستاهای فاقد آب شرب پایدار استان تسری پیدا کند.

 

وی در خصوص جزئیات تأمین بودجه این پروژه افزود: اگر قرار بود با بودجه‌های مرسوم برای پروژه‌های آبرسانی کار پیش رود، این روند سالیان سال طول می‌کشید اما با کمک مجلس خلق منابع صورت گرفت یعنی منابعی بیش از آنچه که مرسوم است تعریف شد و در این راستا سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان برای آب شرب روستایی خلق منبع شد و برای سال بعد نیز مجلس همین همت را دارد.

 

زهرایی با یادآوری اینکه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که نهادهای انقلابی و معاون اول رئیس‌جمهور حضور دارند هم‌افزایی اتفاق افتاد تا همه بدانیم چه نقطه‌ای را هدف قرار دادیم و با تقسیم کار درست منابع به جای درست برود، تصریح کرد: عددی که برای پروژه آبرسانی روستایی هزینه می‌شود درصد قابل توجهی کمتر از برون‌سپاری است یعنی صرفه بیت‌المال نیز رعایت شده که این موضوع خود یک مزیت است و در این راستا نشستن‌مان کنار هم نیز تبدیل به ضرورت شده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ویژگی دیگر این روند سریع انجام دادن کار است، عنوان کرد: شروع این فرایند در اردیبهشت ماه با بستن قراردادی برای ۷ هزار و ۱۳۸ روستا آغاز شد که در مرحله اول ۳ هزار و ۵۰۰ مورد آن را به‌عنوان معین پذیرفتیم، کار را در هزار و ۴۰۰ روستا آغاز کردیم و ۶۵۰ مورد آن به اتمام رسیده که نتیجه کار جهادی است اما نباید به این موضوع قانع شویم.

 

وی با یادآوری اینکه قرار بر این است روستاهای در مسیر فاقد آب شرب نیز مورد توجه قرار گیرد و از سمتی روستاهایی که می‌توان برای آن‌ها آب شرب پایدار ایجاد کرد در قرارداد جدید قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند در دولت سیزدهم رقم بخورد این است که مشکل آب شرب روستایی یک‌بار برای همیشه حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها