مستند "سرباز شماره صفر" به کارگردانی محمد سلیمی راد از هنرمندان بسیجی و توانای استان کهگیلویه و بویراحمد در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پذیرفته شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۱۲
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
درخشش هنرمند بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح کهکیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه استانی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ اثر در بخش مستند، داستان کوتاه و نماهنگ را جمع آوری و به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال کرد که مستند "سرباز شماره صفر" به کارگردانی محمد سلیمی راد از هنرمندان بسیجی و توانای هم استانی پذیرفته شد.

وی بیان کرد: اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور ۴۰ کشور جهان و به مناسبت نیمه شعبان، از ساعت 20 روز چهارشنبه 17 اسفند روی عرشه ناو شهید رودکی در بندر عسلویه برگزار شد.
اصالت فر ابراز داشت: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلیمانی فرمانده بسیج، برخی از معاونین رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان مهمانان مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم مقاومت بودند.

وی افزود: در این مراسم که همراه با برنامه‌های هنری مختلف برگزار شد؛ در بخش دفاع مقدس، جایزه بهترین فیلمنامه به هادی حجازی فر برای فیلم سینمایی موقعیت مهدی، بهترین کارگردانی به محمد حسین لطیفی برای فیلم غریب و بهترین مستند بلند به "محمد سلیمی راد "به «سرباز شماره صفر» رسید.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهکیلویه و بویراحمد ابراز داشت: «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی راد «۶۴۱ روز اسارت» به کارگردانی زهره نجف زاده «روایت صادق» به کارگردانی مرتضی مطوری و «مسیر رستگاری» به کارگردانی سیدمهدی خیام الحسینی نامزدهای دریافت جایزه بهترین مستند بلند بخش دفاع مقدس شناخته شدند.

گفتنی است، مستند سرباز شماره صفر، داستان زندگی «جهانگیر بدوره» رزمنده همشهری کارگردان و از استان کهکیلویه و بویر احمد است که به دلیل بیماری صرع همسرش، هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شود و حدود ۱۵ سال است که با این شرایط درگیر است. این فرد پیش از این بیرون خانه کار می‌کرد ولی به دلیل بیماری همسرش خانه‌نشین می‌شود، چون ۲۴ ساعته باید از او مراقبت کند. جهانگیر ادعا می‌کند مجروح جنگی است و هیچ درآمدی ندارد و به همین دلیل به سراغ تشکیل پرونده جانبازی‌ می‌رود.

 

ارسال نظرات