خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

آموزش سواد رسانه یک ضرورت در آموزش و پرورش است

همدان- امام جمعه همدان گفت: آموزش سواد رسانه یک ضرورت و بالاترین احساس نیاز در آموزش و پرورش است و باید مراقبت کنیم تا ذهن دانش آموزان در اسارت دشمن و موج فزآینده و پمپاژهای رسانه‌ای قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۲۵
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش و سایر نهادهای متولی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در مقابله با سیاه نمایی و دروغ پردازی‌های دشمن سواد رسانه ای در بین این قشر از جامعه را به عنوان یک ضرورت تبیین و ارتقا دهند.

وی افزود: مسوولان آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی لازم نسبت به آموزش سواد رسانه به دانش آموزان برای تشخیص و پی بردن به دروغ پردازی‌های دشمن اقدام کند تا آنها با آگاهی لازم نسبت به توطئه‌های ذهنی بیگانگان مطلع شوند.

امام جمعه همدان بیان کرد: آموزش سواد رسانه یک ضرورت و بالاترین احساس نیاز در آموزش و پرورش است و باید مراقبت کنیم تا ذهن دانش آموزان در اسارت دشمن و موج فزآینده و پمپاژهای رسانه‌ای قرار نگیرد.

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی ذهن بسیاری از افراد به ویژه دانش آموزان و نوجوانان ما را در اختیار گرفته و گاه حتی برخی جوانان ما به گونه‌ای فکر می‌کنند که دشمنان می‌خواهند.

شعبانی موثقی خواستار مجازات بدون اغماض و قاطعانه با عاملان مسمومیت دختران و نا امنی در مدارس شد و افزود: دشمنان به طور دائم در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به کشورمان هستند و می‌خواهند با برهم زدن امنیت روانی جامعه، منافع خود را تامین کنند.

وی با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، شورای تامین، مجموعه‌های نظارتی و امنیتی در مجموعه اجرایی گفت: این اقدام، عملی ناجوانمردانه و غیرانسانی بود و این اتفاقات نشان می‌دهد آن کسانی که ضد نظام اسلامی و برانداز نظام هستند، برایشان مردم ایران به خصوص زنان و آزادی زن مهم نیست و برای تهمت زدن و آسیب زدن به دینداری مردم دست به هر کاری می‌زنند.

امام جمعه همدان افزود: این افراد به دختران آسیب می‌زنند و مدعی هستند که نظام جنگ شیمیایی علیه دختران به راه انداخته است، که ادعایی مضحکانه است.

وی بیان کرد: انتظار مردم است که سرنخ‌ها شناسایی شود و امنیت به خانواده‌ها بازگردد و البته والدین نیز باید مراقبت فرزندان خود باشند.

شعبانی موثقی اقدامات خوب دولت سیزدهم همچون راه‌اندازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با توانمندی ۷۰ درصدی جوانان ایرانی، انتقال آب شیرین به بوشهر و رساندن آب به دریاچه ارومیه را بسیار مهم برشمرد و گفت: توجه به زیرساخت‌ها همواره توصیه رهبرمعظم انقلاب بود و دولت در این راستا نیز گزارش دهد که در تحقق شعار سال چه اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به عزل و نصب‌ها در مدیران استان همدان نیز اظهار داشت: افرادی که دخالت می‌کنند و با فشار سیاسی به دنبال اهدافی هستند، از همین خطبه اعلام می‌کنم که مراقبت کنند و مردم خواهند فهمید آنها چکار می‌کنند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: در تغییرات مدیران باید منافع مردم تامین شود و نیروهای کارآمد و انقلابی نباید با فشار برخی افراد از صحنه‌ها کنار بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار