خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه موقت بهار گفت: در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس نیاز است مسؤلان امنیتی و انتظامی در کنار مسئولان قضایی این مسئله را به جدیت دنبال کنند.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین زرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه همگان به مراعات تقوای الهی اظهار با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند «برای کسی که برای شرکت در نماز جمعه از خانه بیرون می‌رود و در مسیر راه اگر اتفاقي اتفاقي برایش بیفتند و از دنیا برود، بهشت را برای ایشان تضمین می‌کنم»، اظهار کرد: قدم‌هایی که برای نماز جمعه برمی‌دارید در دفتر الهی ثبت و ضبط می‌شود و با امضای امیرالمؤمنین جزو بهشتی ها قرار خواهید گرفت.

وی افزود: ماه شعبان رو به انتها است و به ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا نزدیک می‌شویم، ماه شعبان، ماه دعا و نیایش است و سوال عبد و اجابت از خدای متعال است.

امام جمعه موقت شهر بهار گفت: خداوند متعال ۷ مرتبه در این آیه به خود اشاره می‌کند و در این آیه خداوند خطاب به انسان‌ها فرموده که اگر پروردگار خود را مورد ستایش قرار دهید به طورقطع دعاهایتان پاسخ داده می‌شود و اگر ما بخواهیم خداوند تبارک و تعالی به ما نظر کند باید دل خود را پاکسازی کنیم و محاسبه نفش داشته باشیم و دیگر قبل از آنکه به حساب ما رسیدگی شود باید به حساب خود رسیدگی کنیم و بهترین محاسبه گر وجدان انسان است.

وی گفت: انس با قرآن و حفظ  و درک مفاهیم و تدبر درقرآن، فرا گرفتن دعا کمیل، مناجات شعبانیه که دعای بسیاری پر مغزی است و نافله نماز شب از راه های قدم گذاشتن در راه خدا است.

زرین بیان کرد: مقام معظم رهبری بعد از کاشت نهال نکات بسیار ارزشمندی را فرمودند که کلید واژه اقتصاد تک محصولی که وابستگی رابه همراه دارد و کشور هایی که تک محصولی هستند مانند کشور کویت که وابسته به نفت است و نیز کشور عراق که با ۹۹ درصد وابسته و سومین کشور نیز عربستان ۷۰ درصد وابسته به نفت است و کشور سوریه تک محصولی ۶۰ الی ۷۰ درصد وابسته به تک محصول است و کشور جمهوری اسلامی ایران ۶۰ درصد وابسته به نفت است و حضرت آقا در این راستا به وابسته نبودن نفت و تک محصولی نبودن تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: این اقتصاد شوم که از لحاظ نفتی رسیده ارثیه رژیم شاه است که تاکنون با آن همه تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند اصلاح نشده است و دولتمردان باید قدمی بردارند و متاسفانه نفت به سیاست‌های بین المللی غارتگران و مستکبران جهانی وابسته است و سیاست آن به دست خارجی‌ها است.

امام جمعه موقت بهار با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری ادامه داد: در روز درختکاری علاوه بر درخت میوه ای که کاشته می‌شود هر ایرانی سه نهال با شعار یک میلیارد نهال بکارد که همین کاشت نهال از مهم ترین مسائل کشور است و با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری یکی از بهترین راه های عدم وابستگی به نفت و خارج شدن از تک محصولی بودن، کاشت نهال است و دولتمردان به هر نحوی درخت های مثمر و غیر مثمر در اختیار عموم مردم قرار دهند و بتوانند استفاده کنند.

وی اظهار کرد: دفاع تمام قد شخص اول مملکت از دانش آموزان و معصوم ترین قشر جامعه قابل توجه است و در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس نیاز است که مسؤلان امنیتی و انتظامی در کنار مسئولان قضایی این مسئله را به جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات