حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشت مهدوی آورده است: کفر، نفاق و گمراهی نتیجه عدم معرفت به امام زمان(علیه السلام) است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۳۳
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشت مهدوی برای این خبرگزاری آورده است:

از منظر اندیشمندان اسلامی اولین و مهم ترین وظیفۀ یک منتظر کسب معرفت نسبت به وجود امام و شناخت حجت زمان خویش است.

معرفت نسبت به امام زمان(علیه السلام) در هر زمانی نقش محوری در تحقق ایمان دارد. وجود همۀ معرفت ها بدون معرفت امام زمان(علیه السلام) برای شخص بی فایده است و او را از بی دینی و گمراهی خارج نمی سازد.

کسی که امامان منصوب از جانب خدا را قبول دارد، لازمه اش این است که به آخرین آنها که پیشوای زنده و حاضر در این زمان است، معتقد باشد و قبول داشتن پیشوایان قبلی بدون اعتقاد به امام زمان (عج) بی فایده است و برای او سودی ندارد.

آنچه انسان را از بی دینی و اعتقاد جاهلی به نور ایمان و هدایت الهی می رساند فقط و فقط معرفت امام زمان خویش است؛ چنانچه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرکس بمیرد، درحالی که امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.

امام صادق(علیه السلام) فرموده اند: منظور از جاهلیت مرگ جاهلی در حدیث پیامبر اکرم (ص) جاهلیت کفر و نقاق و گمراهی است.پس عدم معرفت نسبت به امام زمان (عج) نتیجه ای جز کفر و نفاق و گمراهی در پی نخواهد داشت.در حقیقت با نشناختن و تسلیم نشدن به امام زمان (عج)، انسان همه چیز را از دست می دهد. همه کارهای خوب و اعمال نیک، در صورت معرفت امام زمان (عج) از انسان پذیرفته می شود و در غیر این صورت هیچ کدام مقبول نیست.

تاریخ شهادت می دهد انسان هایی که امام خود را شناختند و دست در دست او قرار دادند و سر سپرده اوامر و نواهی ایشان شدند به خیر و سعادت نائل گشته و کسانی که از امام فاصله گرفتند،گرفتار و گمراه شدند. امام موسی بن جعفر(علیه السلام) می فرمایند: امام حجت بندگان است هرکه او را رها کند، گمراه می شود و هرکه همراه او باشد نجات می یابد و رستگار می گردد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات