خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مردم را تحت فشار قرار داده و زندگی را بر آنان سخت کرده و باعث ناراحتی مردم شده است، گرانی های بازار است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۴۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ماهشهر؛ .

وی افزود: این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند و از مسئولان خواستند که راه حلی برای آن پیدا کنند. همچنین معظم‌له به تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای علاج مشکلات اشاره کردند که این تلاش‌ها را ارج می‌نهیم.

 

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در نظارت بر بازار ضعیف عمل می‌شود و تقریباً این امر رها شده است و مردم از این امر گله‌مند هستند و باید برای آن تدبیری اتخاذ شود. به ویژه در روزهای آخر سال و خریدهای ایام نوروز و ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان قرار داریم انتظار می‌رود گرانی‌های بازار کنترل شود و کالا و مایحتاج مردم به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد.

 

عبادی ادامه داد: همه ارگان‌های نظارتی با گران‌فروشی بی‌ضابطه برخورد کنند. متأسفانه شاهد هستیم که تقریباً نرخ‌گذاری کالاها و مایحتاج مردم میلی شده و هرکسی به تشخیص خود قیمت‌گذاری می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود.

 

وی متذکر شد: از همه بازاریان عزیز و متدین درخواست دارم شرایط اقتصادی مردم به ویژه قشر متوسط و ضعیف جامعه را درک و آنها را مراعات کنند و از مسیر انصاف خارج نشوند. همه ما می‌دانیم که کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن همه اهرم‌های فشار خود را بر ملت تحمیل کرده اما به توفیق الهی و با همدلی مردم و مسئولان همانند دوران جنگ تحمیلی سربلند بیرون خواهیم آمد و از این شرایط عبور خواهیم کرد.

 

امام جمعه شهر چمران تأکید کرد: این مطلب را از روی خیرخواهی به دولت‌مردان عرض می‌کنم که حقیقتاً دولت دستاوردهای کم‌نظیری داشته و کارهای بزرگی انجام داده است. اما همه این دستاوردها تحت‌الشعاع گرانی‌ها و مسائل اقتصادی قرار گرفته و برای مردم محسوس نبوده است.

 

عبادی تصریح کرد: متاسفانه گرانی‌های بازار و مسائل اقتصادی و تورم افسار گسیخته دستاوردهای بزرگ و کم نظیر دولت را تحت تأثیر قرار داده است. تا زمانیکه گرانی‌ها کنترل و اثر آن در سفره مردم دیده نشود دستاوردهای دولت برای مردم محسوس نخواهد بود.

 

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا گفت: همه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت و فداکاری شهدای عزیز است. امروز شهدا چراغ راه مسیر عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی هستند و ما به وسیله شهدا راه را گم نخواهیم کرد.

 

وی اظهار داشت: انسان تعجب می‌کند از کسانی که تیشه به ریشه این انقلاب می‌زنند که روز قیامت چه جوابی برای شهدا دارند و چگونه در محضر خدا حاضر می‌شوند؟

 

خطیب جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیری که می‌توان به وسیله آن جوانان را با ایثار و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کرد همین اردوهای راهیان نور است که متولیان این امر باید برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت مناطق جنگی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها