خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

همایش بین المللی "شه با وفا" سال آینده در بیرجند برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری همایش بین المللی "شه با وفا" در سال آینده در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۲۸
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در همایش "شه با وفا که قرنی بر مدار قمر" جشن یکصدمین سالگرد تأسیس هیئت ابوالفضلی بیرجند که با حضور جمعی از مدیران استان و خادمان سید الشهدا (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد دو هزار شهید خراسان جنوبی به ویژه سردار شهید سید احمد رحیمی از اعضای فعال هیئت ابوالفضلی بیرجند، گفت: سال ۱۴۰۲ همایش بین المللی شه با وفا به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان این که هیئت ابوالفضلی بیرجند از هیئت‌های تأثیر گذار و ولایت مدار بیرجند است، با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم معنوی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری افزود: هیئت‌های مذهبی با سه خصلت مهم و برجسته از مردم، برای خدمت به مردم و تأمین هزینه‌ها توسط مردم و با وجود سه محور اساسی روحانیون، مداحان و عوامل اجرایی قوام گرفته اند.

معاون استاندار با اشاره به این که هیئت‌های مذهبی وابستگی به بدنه حاکمیتی ندارند، تصریح کرد: بعضی از افراد احساس می‌کنند هیئت‌های مذهبی تنها در ماه محرم و در ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) ایفای نقش می‌کنند، در حالی که هیئت‌ها در کنار این موضوع، کارکرد‌های بسیاری دارند.

طالبی متذکر شد: در خراسان جنوبی، هیئت‌های مذهبی با توجه به ولایی و انقلابی بودن، علاوه بر کارکرد‌های مذهبی و اعتقادی، دارای کارکرد‌های اجتماعی هم هستند و با زمان شناسی که دارند در حوادث طبیعی به مردم و مسئولان کمک می‌کنند.

به گفته وی؛ هیئت‌های مذهبی استان در مقابله و پیشگیری از کرونا با تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده و نیز اقدام برای ضد عفونی کردن فضای هیئات و مکان‌های عمومی، نقش مهمی ایفا کردند.

طالبی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا هیئت‌های مذهبی مجالس عزاداری را با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار کردند، بیان داشت: آن‌ها نگذاشتند که کرونا مراسم ملی، مذهبی را تحت الشعاع قرار دهد.

معاون استاندار از تهیه جهیزیه و کمک به محرومان به عنوان عمل به نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی یاد کرد و ادامه داد: هیئت‌ها همیشه در کمک به محرومان و نیازمندان پیشگام و پیش قدم بوده اند.

طالبی با اشاره به کارکرد فرهنگی هیئت‌های مذهبی از آن‌ها به عنوان رسانه‌هایی بسیار بزرگ و تأثیرگذار یاد کرد و افزود: همه گروه‌های سنی از جوان تا بزرگسال در فعالیت‌های هیئت‌ها حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد با هر عقیده سیاسی، پای علم سیاسی امام حسین (ع) حضور می‌یابند، متذکر شد: به خصوص در شرایط فعلی کشور از این فرصت باید بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

معاون استاندار با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و استفاده از هر روشی برای نفوذ به کشور، گفت: جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی با توجه به مخاطب زیادی که دارند، به خوبی می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند.

طالبی با بیان اینکه مداحان در کنار مداحی، به مسایل روز هم می‌توانند بپردازند، عنوان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون موفقیت‌های بسیاری داشته ایم که به طور صحیح آن‌ها را به نسل جوان منتقل نکرده ایم و این کم کاری سبب بروز آسیب‌هایی در جامعه شده است.

به گفته وی؛ مداحان بصیر در کنار پرداختن به مصائب اهل بیت (ع)، توفیقات نظام را هم برای مردم می‌توانند بیان کنند و هرچند در ماده چهار اساسنامه هیئت‌های مذهبی آمده، هیئت‌ها حق دخالت در امور مربوط با احزاب را ندارند، اما در موضوع‌های ملی و مذهبی و در انتخابات برای حضور حداکثری مردم می‌توانند نقش آفرینی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار