فرماندار دیر گفت: در راستای مقابله با کارهای ضد فرهنگی باید از ابتکارات فرهنگی استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۹۰
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

مقابله با ناهنجاری‌ها نیازمند کار فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، یونس باربرز صبح شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر اظهار داشت: برای حل مشکلات فرهنگی باید به صورت ریشه‌ای و اساسی کار کرد و از ابزار ابتکاری و به روز استفاده کنیم.

 

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و اصناف برای بحث امر به معروف و نهی از منکر، افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه متدینین و مؤمنین و نخبه‌ها بزرگ باید پای کار بیایند و با کار کارشناسی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وارد شویم و با درک شرایط اقدامی نشود که دشمن از آن سو استفاده کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مقابل کارهای ضد فرهنگی باید از ابتکارات فرهنگی استفاده کنیم، عنوان کرد: به طور مثال در زمینه مسئله بستن کمربندی ایمنی سال‌ها کار فرهنگی و آموزشی و کلاس‌های توجیهی و تولید محتوا و کلیپ در تلویزیون و طرح همیار پلیس اجرا شد تا امروز شاهد نهادینه شدن ابن موضوع در بین رانندگان هستیم.

 

در حوزه رسانه ضعیف عمل کردیم

 

باربرز گفت: متأسفانه در اغتشاشات و حوادث ماه‌های اخیر در سطح کشور در حوزه رسانه ضعیف عمل کردیم و باختیم که باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

 

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون و مقررات در زمینه موضوع عفاف و حجاب وظیفه دارند و وظایف هر دستگاه مشخص شده است و باید به آن عمل کنند.

 

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: وظیفه قانونی ادارات در قبال موضوع عفاف و حجاب به آنها ابلاغ می‌شود و نباید در این زمینه کوتاهی کنند و همه بخشداران و رؤسای ادارات موظف به اجرای قانون در حوزه عفاف و حجاب هستند.

 

باربرز یادآور شد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز باید از متولیان بوم گردی‌ها و کسانی که در سایر اماکن در زمینه پذیرش گردشگر فعالیت دارند تعهد لازم گرفته شود و منشور عفاف و حجاب نیز نصب کنند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات